Inlägg från: Trollet Ludenben |Visa alla inlägg
  • Trollet Ludenben

Vi som sörjer Michael Jackson

guild skrev 2009-07-06 11:18:10 följande:
    I Michaels "History" album, där skrev han i de flesta låtar, vad han varit med om i anklagelserna mot honom 1993 och hur han kände.  Här är lite av det. Scream Tired of injustice Tired of the schemes Your lies are disgusting But what does it mean, dirty Kickin’ me down I’ve got to get up As jacked as it sounds The whole system sucks, dirty They Don’t Care About Us Now tell me what has become of my rights Am I invisible cause you ignore me Your proclamation promised me free liberty I’m tired of being the victim of shame You’re throwin’ me in a class with a bad name I can’t believe this is the land from which I came Stranger in Moscow I was wanderin’ in the rain Cast of life feeling insane Swift and sudden fall from grace Happy days seem far away Kremlin’s shadow belittlin’ me Stalin’s tomb won’t let me be On and on and on it came Wish the rain would just let me be This Time Around Somebody’s out Somebody’s out to use me They really want to use me And then falsely accuse me But this time around They’ll take it like spit No you really can’t control me D.S They wanna get my ass dead or alive You know he really tried to take me down by surprise I’ll bet he missioned with the CIA He don’t do half what he say Cause Tom Sneddon is a cold man Money If you show me the cash then I will take it If you ask me to cry then I will fake it If you give me your hand then I will shake it You’ll do anything for money Childhood No one understands me They view it as such strange eccentricities Cause I keep kidding around Like a child, but pardon me People say I’m not okay Cause I love such elementary things It’s been my fate to compensate For the childhood I’ve never known Tabloid Junkie It’s slander with the words you use You’re a parasite in black and white Do anything for news And you don’t go and buy it And they won’t justify it To read it sanctifies it Then why do we keep fooling ourselves Just because you read it in a magazine Or see it on a TV screen don’t make it factual But everybody wants to read all about it 2 Bad Told me that you’re doing wrong Word out shocking all alone Cryin’ wolf ain’t like a man Throwin’ rocks to hide your hands You ain’t done enough for me You ain’t done enough for me You are disgusting me, yeah, yeah You’re aiming just for me You are disgusting me Just want your cut from me but too bad, too bad
    fy fan vad ledsamt och tragiskt finns ens inga ord för hur illa man kan göra en annan människa.
  • Trollet Ludenben
    guild skrev 2009-07-06 11:33:47 följande:
    visst är det hemskt att jaga en människa utan anledning. Häxjakt.
    Han är den enda artisten någonsin som berört mig så starkt. Aldrig någonsin att jag trott ett smack på de jävla anklagelserna. Att jakt på pengar kan driva någon att förstöra en människas liv på det viset är ofattbart. Media och världen har älskat att gotta sig i skandaler och lögner, han förtjänade mer fokus på sin musik.
  • Trollet Ludenben
    guild skrev 2009-07-06 11:54:24 följande:
    absolut...trodde inte heller ett smack på dom . Ett tag trodde jag faktiskt media skulle jaga Britney Spears i graven med...hade så himla ont av hur mycket skit det skrevs om henne med och hur jagad och försörd hon var. Men hon tog sig tillbaks.
    Media kan verkligen konsten att bryta ner folk. Och killen som erkände att hans anklagelser var lögn, det är ju så dags nu när Michael är borta. Han skulle fått sdin upprättelse när han levde.
  • Trollet Ludenben

Guild: fan vad han måste mått dåligt usch jag blir så arg och ledsen av att prata om detta... Världen har förlorat den bästa artisten som någonsin funnits och så många som bara lyssnat på lögner och inte insett vilket geni han var.

• Trollet Ludenben
    guild skrev 2009-07-06 12:18:08 följande:
    visst blir man skitarg. Och allt som han har gett världen, under alla år. det gör mig så ont. Hade han aldrig blivit jagad, hade han aldrig fått dessa anklagelser på sig, hade han varit levande än. Det tog knäcken på honom, osäker och blyg som han var.
    Ja, det är helt fruktansvärt. När man hör honom prata i intrevjuer om sitt liv blir man så ledsen. Och så arg när det kommer personer som bryter ner en människa som har fått stå ut med så mycket men ändå ger hela sitt hjärta till världens barn och sen blir anklagad för det vidrigaste brottet man kan begå. Usch mår illa av allt detta. Hans musik kommer i alla fall alltid att leva vidare och jag hoppas att världen kan minnas den och inse hur falska de anklagelserna var.
  • Trollet Ludenben
    Sandra Örebro skrev 2009-07-06 12:41:46 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-07-06 12:32:55 följande: Han är en sann hjälte, en helt underbar människa.. Han hade så mkt kärlek över, men vem vet om han fick ge sin kärlek till andra? Utan han hade överflöde av kärlek, han gav sin kärlek till sin familj och barn, och säkert endel av sina vänner. Men jag tror han hade mer kärlek än så..
    Det tror jag med....
  • Trollet Ludenben
    m0e skrev 2009-07-06 12:48:12 följande:
    Ja tyvärr, och för vad liksom? En massa osanna rykten och spekulationer :/ Usch jag blir ledsen i hjärtat bara jag tänker på det..
    samma här... blir ledsen när jag tänker på det. Bara massa skitsnack överallt
  • Trollet Ludenben
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-06 14:54:55 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-07-06 12:27:02 följande: Vackra ord
    Tack Han var en så stor artist och det är inte lätt att skriva om honom nu utan att bli ledsen.
  • Trollet Ludenben
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-06 16:12:50 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-07-06 16:08:39 följande: Ja, jag vet..känner likadant! Han var världens bästa artist och verkade vara en sån underbar person också....INGEN kommer någonsin att matcha hans talang, eftersom det inte BARA var talang när det gällde MJ, han gjorde så mkt gott för världens, speciellt för barnen...så himla sorgligt att han dog Nu visar de lite mer på aftonbladet
    nä, han var så mycket mer än bara artist, en stor människa med ett stort hjärta. Och du har rätt, ingen kan någonsin matcha hans talang, vare sig dansen eller sången eller utstrålning på scen.
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson