• lina822

Vår crescent barnvagn har gått sönder! Vad kan vi göra???

Ja, den har gått sönder och går inte att använda. Hela hur ska man förklara "luvan" har trillat av!
    Dessutom som ramlar det ut flera detaljer som min man brukar fixa själv varje dag!

Vi har bara använd vagnen i 6 månader och har varit väldigt försiktiga.

Garanti gäller fortfarande.
    Får vi kräva pengar tillbaka eftersom vi är helt missnöjda med den! Vi vet att den kommer att gå sönder igen om de reparerar den.
    Eller får vi inte rätt till pengar utan måste få den reparerat?

• Svar på tråden Vår crescent barnvagn har gått sönder! Vad kan vi göra???
  • lina822

Ja, men jag vill ha pengarna tillbaka! Men vet inte om man får det......

• Senap
    lina822 skrev 2009-06-26 11:20:45 följande:
    Ja, men jag vill ha pengarna tillbaka! Men vet inte om man får det......
    I  första hand så har säljaren rätt att reparera varan. Efter 3 reklamationer av samma fel har man rätt att häva köpet.
    My sugar is raw
  • Senap

Vilken modell av vagn är det? *nyfiken*

My sugar is raw
  • lina822

Crescent classic.
    Men har man rätt at treklamera den efter att garanti går ut?

• Senap
    lina822 skrev 2009-06-26 11:33:49 följande:
    Crescent classic. Men har man rätt at treklamera den efter att garanti går ut?
    garanti bestämmer företaget
    reklamationer går under reklamationslagen. 2 år från inköp ska en vara håller.
    My sugar is raw
  • sommar2001
    Shoegirl skrev 2009-06-27 11:17:31 följande:
    garanti bestämmer företaget reklamationer går under reklamationslagen. 2 år från inköp ska en vara håller.
    Konsumentköplagen gäller i 3 år.

Under de 6 första månaderna skall fel räknas som ursprungliga. När det gäller garanti och reklamation måste först felet konstateras som ursprungligt eller om det är orsakat av yttre åverkan.

www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp&lngCategoryID=892
  • EmmaHJ

Vi reklamerade en Crescent ATV efter att vi använt den i 6 månader. Vi hade inne den på lagning en gång innan men därefter krävde jag att vi skulle få reklamera vagnen. Den rostade, framhjulen lossnade och den blev skev.

Butiken har rätt att ta et nyttjandeavdrag på priset men du har även rätt till ränta på pengarna som du betalade för vagnen.

Vart bor du? Konsument Göteborg är riktigt duktiga och hjälper dig att räkna ut räntan.

Har hört fler som reklamerat sina Crescent vagnar, deverkar inte vara så bra.

Lycka till!

• stormgirl

Hej
    Vi har en cresent classic och den är HELT SLUT. det är allt i från att bromsen ramlar ner till att lagren i hjulen är slut. vagnen är en 08 (tror jag) och vi började inte använda den för än mitten på 2009 nu ett år senare är den helt slut.
    Problemet vi har är att butiken vi köpte vagnen i har upp hört är det någon som vet vad man gör? jag hittar ingen kundtjänst på cresents hemsida!?

KÖP INTE EN CRESENT VAGN; vi har nu köpt en emmaljunga ist

• Nea01

Hej!
    Vi har en Crescent Comfort och samma sak har hänt oss.
    Plockade ut den i juni 09 men började inte använda den förräns december och den har nu 8 månader senare gått sönder.
    Sitter i samma situation med att butiken vi köpt vår vagn i upphört. Hur gick det för er och vad gjorde ni?

• bollanmollan

Vår vagn har varit på lagning så många gånger att jag inte minns hur många.
    Första gången var när sonen var 4 månader .

• elizinga

hej jag köpte en vagn cresent classic 2010 som enligt dom var bäst på täst jag köpte den i maj förra året men min son var inte född fören 15 juli så jag har endast haft den i funktion kan man säga i 8 månader efter knapt 2 månader så trilla suflet skruven av och dom skulle skicka nya det tog en månad för dom att skicka sen så andra gången då var det samma problem fast då hade hela bakre delen gott sönder och öven skruven lossnat på hjulen nu är det 4 gången jag har problem och vet ni vad dom säger i fritidsportalen där jag köpte den för jag har fortfarande garanti att dom endas kan återgära problemet men inte ta impot en 1 år gammal vagn .. dom vill inte ge mina pengar tebax och inte ge mig en ny vagn ...jag är så himla trött på dom och vagnen käns inte säker längre olycker vill jag inte ha med min son i och det var inte en billig vagn ....jag anser att den är bäst på att gå sönder den där crecsent classic

Svar på tråden Vår crescent barnvagn har gått sönder! Vad kan vi göra???