• RobSab

pco och ägglossning

Jag har fått diagnosen PCO och jag skummar runt här och läser att man inte kan lite på ältest när man har pco för att det kan stå att man har äl fast man inte har det?
    då är det flera stycken som fått metanågonting för att få igång äl.
    här är då mina frågor. :)
    1. hur vet man då om man har ägglossning om inte ältest funkar?
    2. jag har inte fått några tabletter eller nåt sånt, utan vi fick gå direkt på ivf, är det någon som kan förklara varför?
    Jag känner mig så himla vilsen och dum, vore tacksam för svar.

• Svar på tråden pco och ägglossning
  • LillaFlingan

tabletterna du menar är nog metformin?

1. för vissa känns ju äl och för andra inte, jag känner det jättetydligt..
    enda sättet att då veta om ältest inte fungerar, är ju att kolla med vul..

2. har de tagit blodprover på dig kontenuerligt under en månad för att se om du har äl?
    jag antar att de "vet" att du inte ägglossar? eftersom de valt ivf på en gång?

inte ska du känna dig vilsen&dum, inte lätt och veta allt heller.
    men fråga din gyn också tycker jag..

du kan få veta massor om pco/pcos via denna föreläsningen:
    media.medfarm.uu.se/flvplayer/anovulation/video1/part1
    se del 2 med.

• golden 2
    LillaFlingan skrev 2009-07-02 09:52:00 följande:
    tabletterna du menar är nog metformin?1. för vissa känns ju äl och för andra inte, jag känner det jättetydligt..enda sättet att då veta om ältest inte fungerar, är ju att kolla med vul..2. har de tagit blodprover på dig kontenuerligt under en månad för att se om du har äl? jag antar att de "vet" att du inte ägglossar? eftersom de valt ivf på en gång?inte ska du känna dig vilsen&dum, inte lätt och veta allt heller.men fråga din gyn också tycker jag..du kan få veta massor om pco/pcos via denna föreläsningen:media.medfarm.uu.se/flvplayer/anovulation/vid...se del 2 med.
    Denna Föreläsning borde alla pcoare se,
  • RobSab

Lillaflingan: tack för ditt svar!
    Nej jag har aldrig blivit "kollad" under en månad för att se om jag har äl, men jag antar väl att dom "vet" att jag inte har äl, men jag skulle gärna vilja veta själv också ;)

Det är den stora nackdelen med att gå på akademiska, man har olika läkare hela tiden och alla tar för givet att dom andra har förklarat allt och jag känner att jag vet alldeles för lite för att ens kunna ställa frågor.
    Lite less blir man när man inte förstår vad som händer och varför =S

Svar på tråden pco och ägglossning