-
Grattis!!!!smilla06 skrev 2009-08-19 11:09:35 följande:hej hopp allihopa!!Ville bara snabbt berätta att den 5 aug (1 vecka över tiden) tittade lilla Tilia ut.Förlossningen gick jättefort 1 timme från det att vi kom in!!Hoppas alla har det bra.kramar
-
nicenda skrev 2009-08-21 19:36:35 följande:Tjoho! Vi har bokat en resa till Spanien i höst. Det ska bli så skönt att komma iväg lite hela familjen precis när hösten är som ruggigast.
-
Hej alla!
Har alla barn börjat på dagis igen och hur går det?
Vi har just skolat in Sandra på hennes nya fsk (som det heter, fel av mig ovan! ) under förra veckan - gick hur bra som helst så denna vecka går hon sin ord. tid 15h/veckan. Vilket betyder ledigt idag
men redan efter första veckan ger sig förkylningarna sig påminda hon är snorig och hes idag samt blank på ögonen - dock ingen feber, men får se om hon kan gå imorgon vilket jag hoppas så hon kommer in i det nu när det är så nytt och hon bara är där 3dagar i veckan.
Sandra fick följa med på kräftfiske för första gången i helgen SÅ spänannde (och underbar söndag, dagen efter, på sjön) det var ett litet äventyr att i mörkret med ficklampa kolla burarna samt kolla på kräftorna! men det börjar bli kalla nätter nu - hösten är på G
Sandra har växt massor under sommaren och det märks på kläder och skor mnst sagt. Jag trodde faktiskt inte att hon skulle växa SÅ mycket då hon gjorde ett rejält ryck under vårkanten.
Igår rensade jag ut 6 kassar !! Som tur är finns det en till som kan ha sen för flera av plaggen var knappt använda mer än ett par ggr .
Ska kolla henne igen då vi ska till bvc med Loranga nästa gång det är lite kul att mäta Sandra med och se hur hon växer då man ändå är på bvc -innan Loranga gick man ju inte dit....!
Nä nu ska jag laga lite lunch medan lillan sover i vagnen här utanför och Sandra leker.
kram alla! -
Grattis till både bröllopsdag + lyckad löneförhandling! (folköl)JFL skrev 2009-08-27 22:21:13 följande:Vi hade bröllopsdag igår, vår 9:de. Det var lite kul när jag tänkte på saken: Vi är 36 år, vi har varit ihop i 18 år, firar vår 9de bröllopsdag och barnens snittålder är 4,5 år. Matematiskt är det ett bra år för oss Hoppas att ni har det bra alla. Jag ska åka ut till landet med familjen och bara njuta av ledig tid, jag jobbar i snitt 10 timmar per dag just nu så jag behöver pusta ut. Jag löneförhandlade i veckan och har äntligen lyckats få till en månadslön, har haft timlön tidigare, så det blir så skönt att veta jämt vad jag får.Trevlig helg. KRAM
Det var kul att se dig med -
men oj vad kul!!!!skuggan av framtiden skrev 2009-08-28 18:08:21 följande:Hej alla!!Grattis fru Thezz Grattis Smilla till den lilla!Grattis i efterskaott på bröllopsdagen jfl!!Här händer det saker vill jag lova. Den doktorn som en gång sa till mig att det skulle vara omöjligt för mig att får barn utan hjälp ska nog gå om skaolan för just nu idag fick jag ett possitivt svar på gravtestet.Jepp det är dax för mirakel nr 2.Jaja nu är det bara nattagammalt v9 men jag är lycklig.Nog är jag lite orolig då jag nyss fyllde 35 och är mitt uppe i studierna igen. Men jag ska kämpa så jag blir klart med så mycket som möjligt och plugga fram till förlossningen. Det är tur jag läser på distans.Kram på er allihopa
Jättegrattis!!!!! -
wow!caesar skrev 2009-09-01 11:20:27 följande:Vi hörs om en vecka. nu flyger jag till bangkok till lördag.kram på er
vill hänga med....!!! -
kikar in, önskar trevlig helg
Barnen sover sen 1½ timme tillbaka och jag softar järnet medan sambon kokar marmelad på plommon -
skickar en kram och hävdar igen att Wille har de bästa föräldrar han kan fåLajsa82 skrev 2009-09-20 11:40:13 följande:grattis skuggan, blir smått avis...sok: Ja du, de där är lite svårt, men dom utforskar väl?! håller på att lära sig skillnad mellan pojkar och flickor. men det är som du säger, att man inte skall göra för stor sak utav det, men visst det är inte lätt om hon rör vid andras, försök att säga det är din men det är hans och den får du inte röra... att hon lär sig skillnaden på ditt och mitt....Just nu är vi i sommarstugan och kopplar av, fick slutbeskedet i fredags och vi har landat lite efter det, Han fick diagnosen Autism och kommer göra ett iq test innan han börjar skolan för att veta om han skall gå i vanlig skola eller i en skola för autistiska. dom kommer göra ett nytt eeg för att kolla om det blivit bättre eller sämre + att kolla synen och hörseln...Remiss till Hab är skickad så nu kommer vi äntligen få hjälp...Skall ringa kommunen angående avlastning, känner att vi behöver det för att hämta nya krafter, kanske 1 helg var 6:e vecka... Skall sätta mig och läsa lite om Lss, den lag som vi nu kan ha nytta av...ja det e mycket som skall fixas...hoppas ni haft en trevlig helg...Kram Lisa
Nu får ni utgår från det ni vet och som du skriver, möjlighet till hjälp för både er och Willes skull.
Även om jag antar att det kan kännas lite splittrat att få en diagnos ställd
Hoppas ni fått en bra landning i sommarstuganSandra har inte alls börjat med ngt sånt - hon är nog "sen" på den bitensok skrev 2009-09-19 16:37:29 följande:2 frågor ang 3 åringar:- selma är "lite" fixerad vid snippor och snoppar och sånt. jag vet inte VAD man ska säga?????"nä du får inte röra folk på snoppen! så får man inte göra..." ?????och så håller hon på sätta saker vid snippan!typ en krona/peng igår, hon skrattar och tycker det är jättekul men jag ve tinte vad man ska säga? så jag sa att hon inte ska sätta saker i snippan för hon kan göra illa sig....suck.man vill ju inte göra så stor sak av det liksom....vad SÄGER ni till era 3åringar?sen ahd ejag en till fråga...viktig...men gud vad var det, jag har tänkt jag skulle fråga här i tråden om ngn är med om samma sak....men nu komme rjag inte ihåg. -
Ö...ja guuud vad MINA släktingar har MEGAsvårt att överhuvudtaget ta till siga att andra KAN ha andra uppfattningar och åsikter än de själva. Ibland.doriah skrev 2009-09-20 21:50:42 följande:Skönt Lajsa att ni vet Har tänkt så mycket på er! Nu vet ni vad ni ska göra, hur ni ska vara mot Wille och dessutom kan ni förklara för andra i er närhet hur och varför man bör vara på ett visst sätt. Av någon anled´ning brukar (framförallt) släktingar ha svårt att ta till sig saker de är ovana vid.
-
Rimma gillar Sandra med dock inte lika "avancerade" ord än...JFL skrev 2009-09-22 21:44:22 följande:Sok: Alice älskar att leka med ord och komma på ord som rimmar. Hon vart extra stolt när hon kom på "Snippa" - "Pippa", något vi skrattade åt först men nu försöker vi verkligen få henne att just inte säga det Elsa är fortfarnade fixerad vid bröst, undrar när det ska gå över. Antagligen i tonåren när hon får egna
Sandra är en liten språkpolis appropå ord vid minsta felsägning från min eller Davids sida är hon där och upplyser bestämt att SÅ får man minsann inte säga
Vet inte om det är så, men jag tycker mig "snava" på ord mer än någonsin...slår vad om att det är bara för att hon håller på så! -
Kan även berätta att Sandra mer och mer i detalj visat intresse för hur hon och lillasyster kom IN i min mage. Hon har nöjt sig med "Ankis" (ankan på tv) förklaring "det är pappan som sätter ett frö i mammans mage..." men för en dryg månad sen fick hon det inte att gå ihop HUR "pappan" gjorde...
efter tjat och varfördå:ande till jag inte längre viste hur så sa jag som det var; med snoppen Då tittar hon på mig stum och säger sen "Näe - du SKOJAR mamma!?" och så skrattade hon ett tag till hon frågade vidare om själva "processen" varpå jag svarade så enkalt och gott det gick för en 3åring, att det var på samma ställe som de kom ut, mellan benen och det nöjde hon sig med.
Inte berätta mer än de frågar .
Ett par veckor efter frågade David om JAG hade sagt ngt till Sandra om hur hon blev till?
Då visade det sig att hon då de två var bortbjudna kramat om honom (ja de når ju upp i höfthöjd ) och dunkat lite på hans gylf och högt och tydligt så alla hörde frågat om hon åkt igenom hans snopp? - MAMMA säger det!
Sen har hon under sommaren bearbetat begreppet döden det var efter att hon sett "Bambi" hos bekanta vi var och hälsade på. Det var urjobbigt för henne att se då jägaren "tog" mamman och hon frågade säkert 2 månader om i stort sett allt var dött eller levande och en massa varfördå:ande på det. OM tex grannens hund inte var ute frågade hon om den kanske var död nu? osv
En aning jobbigt men ngt hon nu har släppt för ett tag. -
ja lite svettigt fick han det...!caesar skrev 2009-09-23 09:03:08 följande:skojigt med stenar.men det fans inte så mycket stenar i bangkok, bara smutsiga då förståss.Grattis till magen va kul.resan gick kanon bra vi hade så kul.skrattar igäl mig med era små fantasier med snopp och snippor mmbästa är ju sandra sa till pappa gud va han måste ha skämts när alla hör
KUL med resan - var ni dit hela fam?
vad sa killarna?
Idag var vi på drop in fika på Sandras fsk - jättemysigt och kul att träffa de andra föräldrarna. Vi är ju nya på stället så vi har inga ansikten på flera av föräldrarna då hon bara går tre dagar 9-14. Inte många man träffar i hallen vid hämtning/lämning med de tiderna -
Åhå!vad jobbar du med för skojsigt nu då? *glömt*caesar skrev 2009-09-24 10:04:40 följande:nä bara jag och min chef åkte och handlade nya varor.nu har dom droppat in en efter en i veckan. så jag kommer ha mycket att göra på måndag.