Ölkorv okej när man är gravid?
Var inne på www.slv.se å kollade om det är ok att äta ölkorv (som är så gott) när man är gravid men hittade inget om det?
Någon som vet?
Var inne på www.slv.se å kollade om det är ok att äta ölkorv (som är så gott) när man är gravid men hittade inget om det?
Någon som vet?
Men är vaccumförpackat ok att äta, oavsett om det är varm-eller kallrökt? Eller ska man frysa in även vaccumförpackad ölkorv först om den är kallrökt?
La Lola: Jo, och jag har även varit varit inne på hemsidan. Men jag blev förvirrad av diskussionen som kom efter ditt inlägg, om varm-och kallrökt. Du skriver att man ska frysa in om det är kallrökt, men menar du att det inte gäller om den är vaccumförpackad?Så tolkade jag ditt inlägg, och pustade ut.
Är den kallrökt så fryser du den, oavsett om den är vaccad eller ej. Är produkten varmrök så är den ok, men om den är varmrökt och vaccad så är det bra att välja produkter som har långt kvar till bäst före.
Ok, uppskattar de lite fördjupade svaren. Gick på slv:s hemsida igen, och.... vet inte om jag gör det krångligare än vad det är.... Förstår jag det rätt då, att risken för listeria kvarstår med ALL mat som inte har hettats upp innan man äter den?
Är det samma råd som gäller med ölkorv om man ammar?
La Lola skrev 2009-07-01 13:09:09 följande:
La Lola skrev 2009-07-01 13:11:41 följande: