Inlägg från: närtvåblirtre |Visa alla inlägg
  • närtvåblirtre

Flera unga gravida? :)

Fatima89

Ååh, vad mysigt :)

Har väl kikat runt lite var man kan tänka sig ställa sängen osv...
    Sen har vi ett så litet badrum så det finns ju inte. Duschen är liksom precis vid tvättstället och toan bredvid så jag funderar på om man ska ha skötbordet i sovrummet ändå?
    Eller är det fel?

• närtvåblirtre

Fatima89

Ja, vi funderar på att köpa ett sånt där som man sätter på väggen och sen fäller ner.
    Eller en sån där typ bänk med skötbord som man kan ha i sovrummet. Vi får se vad de blir :)

Gör ingenting alls här. Har varit till mvc nu på morgonen och bokat hälsosamtal :) Så nu äre på gång :D

• närtvåblirtre

Fatima89

okej, jag förstår de. Men dom gör väl så bara för att du redan vet hur det funkar liksom. Du har ju redan ett barn sen tidigare. Men ändå, tycker ändå att man ska slippa behöva vara orolig. Fast det är inte jag än faktiskt, vet inte varför. Men är mest orolig för vad mamma ska säga osv... ska berätta nästa vecka.
    Min pojkvän tycker vi ska ge henne en body när hon fyller år :) men jag vet inte hur hon reagerar så känns lite dumt ändå.
    Hon fyller den 19. :) sen har hon ju kommit på att jag ska vaccinera mig mot livmoderhalscancer också. Det har hon aldrig pratat om innan. Men NU, n är jag är gravid tar hon upp de. :P hon måste ju veta att jag är gravid. Sen idag n är jag pratade med henne på msn, då bad hon mig att tvätta. Sen skrev hon att hade jag inget att göra så fick jag gärna, dammsuga, plocka i och ur diskmaskinen osv också. också sa hon på slutet "jaaaa, det är en så en mammas vardag ser ut. TRÅKIG!"

Undra vad hon mena med derå? men i övrigt verkar hon vara värsta snäll mot mig :P påminner mig att dricka mycket och äta bra osv . :S :P

• närtvåblirtre

Fatima89

Ja, det låter som att hon vet att jag är gravid.
    Men ändå har jag en känsla av att hon vill att jag ska säga att jag är gravid bara för att hon ska kunna få mig att göra abort. Den tanken har jag fått. Men kanske dum tanke :P JAg är bara så rädd att de ska bli som förra gången.

Bodyn var ju en smart grej. Kan man slå in också skriver man "grattis mormor" från ditt barnbarn eller nåt sånt på paketet. Eller en kopp :) Men är rädd för hennes reaktion. Så ska berätta nästa vecka. Älsklingen tyckte de. Egentligen vill vi vänta så länge som möjligt. Men onödigt om hon ska beställa sprutor också ska inte jag ha liksom.

Alltså han har lägenhet min karl, men just nu håller vi på bygger om köket där, och det är rörigt, luktar målarfärg å spackel. Så vi sover hos mamma tills de är klart :)

• närtvåblirtre

Hormonermedhumör
    Jag fick det typ i början av graviditeten (är i vecka sju nu) höll inte i sig i många dagar alls. Kanske 4-5 dagar. Jag gjorde ingenting, borstade som vanligt. Sen försvann de :)
    Inge tandvärk eller nå.
    Har du problem med de? hur länge har du blött?

• närtvåblirtre

Fatima89

Men gud vilken härlig dag det låter som :)
    Själv har jag varit på stan med mamma, käkat mjukglass. Sen har jag varit på 20års kalas. Där befann sig även en
    gravidtjockis som har tid imorgon. Gud vad stor hon var, :) Och även en 7 veckors bebis. Hur sugen blir man inte nurå? kan tiden gå lite fortare tack :)

• närtvåblirtre

En glad nyhet :)
    Jag har berättat för mamma. Skickade ett sms och berättade hur det var. Jag antog att hon redan visste och till svar fick jag :)
    "GRATTIS! Hoppas det löser sig. All lycka till er. Kram Mozzan". Känns jätte skönt :) Men nu vet ni det också! :)

• närtvåblirtre

Fatima89

Du, hon blev skiiit glad :D
    Jag tror inte mina öron alltså. Hon är så himla glad och stolt så de finns inte :)
    Känns kanon bra :D

• närtvåblirtre

Fatima89

Det är jag också :D
    Är det farligt att inte ha molvärk i "tjej" magen?
    Kan de ha hänt något då?
    Är i vecka 8 nu och har inte alls lika mycket värk som jag hade förut. :/

• närtvåblirtre

Fatima89

Jag trodde att värken försvunnit, men det har den inte :P
    Har ont fortfarande. Och ibland typ ilar de i höger ben, typ som om jag får sendrag nästan..

Svar på tråden Flera unga gravida? :)