• Franka

Läcker rikliga tunna flytningar

Är i v 39 och sedan ca två veckor tillbaka har mina flytningar blivit så tunna och rikliga att det blir rejält blött i trosorna och läcker igenom på byxorna. Det kommer i omgångar några gånger per dag. Min BM säger att det kan bli så. Nån mer som har det så?

Nån som dessutom vet hur man skiljer på tunna flytningar och eventuellt sipprande fostervatten?

• Svar på tråden Läcker rikliga tunna flytningar
  • fair

Jag är i v.18+4 och har liknande problem. Det rinner inte genom trosorna och på byxorna men ibland rinner det verkligen till. Jag har alltid trosskydd så att jag slipper byta trosor.

Jag har hört att man skiljer på fostervatten och flytningar dels genom färgen, flytningar brukar ju vara vita/vitgula medan fostervattnet tydligen är genomskinligt/rosaaktigt.

Sen kan man även känna skillnaden på lukten. Flytningar brukar ju lukta syrligt, men fostervatten luktar ungefär som sperma. Det är vad jag fått som svar på tråden jag skrivit.

Du kan ju ta lite vätska från trosorna nästa gång på fingrarna och se om det är vitt eller genomskinligt.
    som sagt, jag vet inte bättre än du, men detta är svaren jag fått när jag frågat här på FL.

Lycka till!

• Exi

Låter som sipprande fostervatten...så hade jag...ring FL så de får kolla...

• Blommiga tjejen

Jag har haft vattniga flytningar ganska länge

• Agnes och Ville

Jag hade sådana flytningar dagen innan vår lilla kom. Trodde det var fostervatten så jag ringde till FL och kollade och de ville att jag skulle komma in på koll. Nu var det inte fostervatten utan flytningar men dom ville inte att vi skulle åka hem (har 10 mil till BB) utan vi fick gå på stan och sedan komma tillbaka på koll på eftermiddagen.
    Då hade slemproppen gått och de ville att vi skulle sova kvar på patienthotellet....00.40 gick vattnet och det märktes...det forsade!

Men ta och ring FL och kolla...du får säkert komma in på koll!

Lycka till!

• maddis21

hejsan jag lider av samma sak men mitt har börjat nu i slutet av gravideten:)i bland känns det som att man kissar på sig,fick åka in till förlosningen en gång för att jag trodde det var vatten avgång,men det var det som turvar:)när ska du ha din lilla då????

• Franka
    maddis21 skrev 2009-06-28 13:49:32 följande:
    hejsan jag lider av samma sak men mitt har börjat nu i slutet av gravideten:)i bland känns det som att man kissar på sig,fick åka in till förlosningen en gång för att jag trodde det var vatten avgång,men det var det som turvar:)när ska du ha din lilla då????
    Jag är i v 39, så det lär vara max fyra veckor kvar

Tack för alla svar. Jag har mailat min BM för att fråga hur man ser skillnad. Får nog svar i morgon.
  • Delfinen

Jag har haft samma sak i några veckor å jag är "bara" i vecka 36 (35+1).. Vad jag förstår ändras hormonbalansen nu på slutet och gör att flytningarna ofta blir betydligt tunnare än innan.

• BabyJia

Jag har under större delen utav hela graviditeten behövt skydd i trosorna pga mycket flytningar. Men har de som du, e oxå i v 39 nu å har en hel del tunna flytningar.

• maddis21

jag är i vecka 38 på tisdag och jag tro jag fick dom här problemen i vecka 34

Svar på tråden Läcker rikliga tunna flytningar