• Anonym

Vägra vv trots att barnen vill!

Kan man vägra varannan vecka trots att barnen och pappan vill? Barnen är i skolåldern allihop. Har bott vv tills vi flyttade till annan ort och nu ska pappan flytta till samma ort och vill ha barnen vv igen, vilket barnen också vill.

Hur förhindrar man detta?

Klart barnen ska få träffa sin pappa också, men boendet är ju satt här enligt dom. Kommer domstolen att ändra domen bara för att pappan och barnen vill detta?

• Svar på tråden Vägra vv trots att barnen vill!
  • Anonym

VV upphörde enbart pga flytt. Annars antar jag att barnen hade bott vv fortfarande. Men nu vill pappan ha vv igen och jag kan inte se några fördelar med det.

• Anonym

Vi har en vardag som fungerar och ett bra "schema" eller vad man nu ska kalla det. Om barnen ska bo vv innebär det en massa omläggningar och jag är rädd att det inte ska bli bra.

Nej, jag vill inte att han kommer närmre. vi har ett bra liv som vi har och barnen träffar honom 1 gång i månaden. Det räcker!

• Anonym

Dessutom finns det väl massor av argument för varför barnen inte ska bo vv?! Som att de inte mår bra av att slängas runt, att de behöver lugn och ro, mm?! Eller hur!?

• Anonym
    stresss skrev 2009-06-28 12:16:59 följande:
    Fast pappan och barnet ser ju fördelar med det. Barnet har rätt till sin pappa, det borde du inte neka honom. Och umgänge är inte samma som boende. Så tänk på barnet och gör det rätta!
    De bodde 1½ år hos sin pappa innan jag äntligen fick rätt i rätten att få dem flyttade hit till mig! Jag har köpt ett dyrt hus för att rätten ansåg inte att jag hade rätt boende först (bodde i en liten lägenhet, medan pappan hade stort hus), jag har anpassat hela mitt liv till barnen och deras behov efter att de äntligen fick flytta till mig och nu vill pappan komma hit och ta barnen från mig igen! Det känns inte rättvist och barnen har ju klarat sig bra utan sin pappa hittills och träffat honom 1 gång i månaden. Då borde de ju klara sig vidare med att tex träffa honom varannan helg eller något?!
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-06-28 12:14:42 följande:
    Dessutom finns det väl massor av argument för varför barnen inte ska bo vv?! Som att de inte mår bra av att slängas runt, att de behöver lugn och ro, mm?! Eller hur!?
    Kanske skulle barnen ha det bättre av att bo heltid hos pappan? Jag tror inte att du har en chans att slippa vv eller att de bor hos honom.
  • Anonym

Jag tror också det är bättre för barnen att bo på heltid hos pappan om du inte vill ha VV.

• Anonym

Klart jag vill barnens bästa, men är verkligen barnens bästa att bo vv? Kan han inte bara helt enkelt nöja sig med varannan helg? Jag menar, barnen är ju nu vana att bo på heltid hos mig, det fungerar, barnen mår bra, varför då ändra på ett vinnande koncept?

• Anonym

Äsch allt ska alltid vara så rättvist i denna värld. Min tro är att barn mår bäst av att bo hos en förälder. Men det verkar jag vara ensam om. Sen att barnen vill något annat, och? Barn vet inte alltid vad som är bäst för dem själva och framför allt vet de ingenting om hur livet blir om de börjar bo vv igen. Det vet däremot jag och det kommer inte bli lätt för någon av oss eftersom vi inte kan komma överens pappan och jag.

• Anonym

Jag tycker inte det finns en enda bra anledning till varför ni inte ska ha vv,ärligt talat. Dina skäl känns som om det handlar om att det ska vara bekvämt för dig...

Ni kan inte komma överens? Kom igen, det är bara att bita ihop och göra det för barnens skull, vad ni har för problem med varandra har inte med det att göra.

Svar på tråden Vägra vv trots att barnen vill!