Boende tar lagen i egna händer och repar min bil...
Under flera års tid har jag och bekanta åkt ut till ett fint ställe vid västkusten utanför 'Göteborg. Nu är det så att alla de rika knösarna som bor där har helt sonika bestämt att i ändan på vägen är det en "vändplats". Ingen skylt finns om parkeering förbjuden och ingen skylt finns att det är vändplats och därför ståller jag mig där eftersom jag ofta har mkt att bära m barn osv. De boende har allt som oftast varit otrevliga och påpekat att detta är en vändplats att man inte får stå där och det kan bara tolkas som att de stör sig på att folk från stan kommer och badar på "deras klippor". Något behov av vändplats finns inte mer än på andra ställen utan de boende kan komma ut och vända runt på gatan. De boende har på eget bevåg rullat ut stora stenar och lagt längst fram på gatändan så att man inte ska kunna stå där. De menar att då kan man inte komma fram till den grusade stigen vilket är ren skit för jag har själv gått med barnvagn mellan bilarna ner på stigen. Idag var ändå dróppen. Någon hade repat min bil längs med hela sidan. Ingen bil har kunnat stå till vänster om mig då den skulle ha stått ivägen för den som har sin parkering innanför där. Blir så jälvla arg och ledsen. Sen kom en otrevlig kvinna ohc påpekade att de boedne ej tycker det är käckt att man parkerar där. Är så förbannad. Har dlrig fått böter och ingen annan heller varför de inte är förbjudet att stå där. Hur kan folk tro att de har lov att ta lagen i egna händer. Hur kan de vara så egotrippade att de inte vill att alla ska få tillgång till kusten. Går ju an för dem som kan gå hemifrån ner till vattnet. Har bara halvförsäkring på bilen och kommer ju därför få stå ut med denna repa. Nu är jag så ledsen för med en sambo som dog för ett par månadersen har man ingen som kan trösta heller. Hur fasen ska man göra för att få dem att lägga ner trakasserier av vanligt folk som vill parkera och gå och bada utan att behvöa släpa alla grejor långa vägar...!!!