• Yosa

    När började med bikini-överdel på era småtjejer?

    När började ditt barn med/när tycker du att de kan börja med bikini-överdel?

    Personligen tycker jag det är jättetöntigt när 4 åringar springer runt i bikiniöverdel utan att ha något att fylla ut den med.......

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden När började med bikini-överdel på era småtjejer?
  • Analoga
    Yosa skrev 2009-06-28 19:56:34 följande:
    När började ditt barn med/när tycker du att de kan börja med bikini-överdel?Personligen tycker jag det är jättetöntigt när 4 åringar springer runt i bikiniöverdel utan att ha något att fylla ut den med.......Vad tycker ni?
    Jaa håller med, och min dotter vägrar för övrigt att ha bikiniöverdelen på sig - hon har bara badtrosorna

    Egentligen är det väl inte nödvändigt förrän de börjar utvecklas och bli bredare om höfterna och få bröst....kanske runt 11-12-13-årsåldern?
  • Samach

    Har en treåring som i simhallen ville ha sin nya bikini som farmor köpt med bikiniöverdel. Hennes 4,5 åriga kusin hade en sådan och då ville hon också. Men tycker absolut det räcker med trosorna egentligen! Eller naken på stranden om hon vill det och det inte är tonvis med folk..

  • Maggiepuh

    jag tycker att det är gräsligt att ha överdel på små flickor. Om jag någongång får en flicka ska hon ha badbyxor och ingen överdel. Den dagen hon i så fall skulle säga att hon vill ha överdel så får hon det.

  • Indillia

    Min dotter var 2-3 år när hon använde hela bikinin. Hon tycker om det och jag bryr mig faktiskt inte.

  • tessan27

    Köpte en bikini till min 3,5 åring idag... Fanns inte bara badtrosor att köpa, tittade iof bar på Lindex men i alla fall. Men hon provade överdelen idag när vi kom hem, den var för stor så det blir bara bikinitrosorna till henne. Tycker inte att småtjejer behöver bikiniöverdel.

  • Tinnys

    min dotter fick börja använda det när hon själv var stor nog att be om det, i skolåldern. Hon är nio nu och skulle aldrig åka till simhallen utan, någon kan ju se... jag kan tycka att det är töntigt men det är hennes känslor och jag accepterar det.

  • En liten dam

    Kan man inte bara köra på baddräkt? Väldigt sött tycker jag. Det var det enda som gällde när jag var liten och innan dess struttade man runt spritt språngande.

  • Trulis78

    Min tjej är tre och har en bikini med överdel för att hon själv bett om det, hon ser ju att jag har bikini och vill ha lika. Men hon badar oftast i baddräkt, eller i bara badbyxorna, eller naken. Jag tycker inte det spelar någon större roll, hon får välja som hon vill när det gäller badkläderna.

  • Busbellan

    Min äldsta dotter började nog använda överdelen förra sommaren har jag för mig, då ville hon det själv. on var då 8,5 år.
    Mina barn badar ju nakna ända fram till i alla fall 5-års åldern


    Mamma till Nora, August och Ella
  • Flätad

    Tycker inte det passar på små barn men vår dotter fick en kittybikini när hon fyllde 3 år och den blev självklart en favvorit direkt {#lang_emotions_undecided} Annars hade jag gärna väntat tills åtminstone 10-årsåldern tror jag. Men det blir inte alltid som tänkt har jag fått lära mig

Svar på tråden När började med bikini-överdel på era småtjejer?