• Annica med A 03 och L 05

Tappa tänderna?

Hur gamla var era barn när de tappade sina första tänder? Min äldsta fyller 6 år idag och hennes mjölktänder sitter som berg. De flesta av hennes kompisar har haft en eller flera lösa tänder.

Jag är lite orolig eftersom jag själv inte kunde tappa tänder utan fick dra alla hos tandläkare, och genomgå flera besvärliga operationer för dubbla tandanlag mm. Det första tecknet hos mig var att jag aldrig tappade tänderna. Jag behöver kanske inte oroa mig än, men jag vill gärna höra när era tappade sina första tänder.

• Svar på tråden Tappa tänderna?
  • Gurkburken

Dottern var knappt 6 år och äldsta sonen var knappt 7 år när de tappade första tanden.

• Tingeling83

han va runt 6 .. u e han 7,5 o tappat 5 tänder

• Små Hjärtan

Min äldsta fyller  i November och tappade sin första för ett par månader sen. Han väntar på att tappa nr 2. Den är lite lös nu.

Dom brukar ju tappa den första mellan 6-7 ård ålder.

I´m a nightmare
  • FruMorsa

Min dotter hade precis fyllt 4 när hon tappade sin första tand. Hade ingen aning om att man kunde tappa tänder så tidigt, trodde ungen fått skörbjugg :).

• Millca

Min son tappade sin första tand i förrgår. Han är 6 år och tre månader :)

• briar

Min äldsta fyller snart sju och inga tänder har lossnat ännu:)

• mammamadeleine

Min dotter fyllde häromdan och har heller inte tappat en enda, har dock en som känns lite lös, ska väl på 6 års kontrollen snart så då kanske dom kan kolla det! Skönt att det inte bara är hon, hon läääängtar efter att tappa sina tänder, haha!

• USB

Min dotter är 6 och idag tappade hon sin femte tand. Den första tappade hon när hon var 5,5år.

• teha

Min dotter tappade sin första tand när hon var 5 år och 2 mån. Nu prick ett år senare (6 år och 2 mån) har hon nyligen tappat sin 6:e tand.
    Det är jätteolika när de tappar tänderna, men oftast är det mellan 6-7 år. Jag skulle absolut inte börja oroa mig än.

****Filippa född maj-03 och Vilmer född mars-09****
  • norgesessan

Min son fyllde 6 i januari och har tappat 2 tänder, (framtänderna nere), en har komit upp. En framtand uppe är jättelös. Är nog max 2 månader sen han tappade första.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Rix

Elin var över 7 när första tanden lossnade nu är hon snart 8 och ser ut som om hon varit i slagsmål, gluggar överallt.

• BlommyNess12

De är så jätteolika. Jag hade tappat alla mina mjölktänder när jag var 8 år.

• majsan09

Min dotter var 4 år när hon tappade första tänderna.

Svar på tråden Tappa tänderna?