• Anonym (slimma)

gå ner så mycket som möjligt i vikt på 2 veckor

Vill ha era bästa tips på hur jag slimmar till mig så mycket som möjligt på 2 veckor. Egentligen är det väl inte vikten utan centimetrarna som helst ska minska men jag har ju inte så lång tid på mig. Vet att "snabb-bantning" inte är bra men jag vet hur jag ska äta och är inte överviktig (bmi 24) men vill gärna slimma till mig inför ett event. Så har ni några bra tips med snabba resultat?

• Svar på tråden gå ner så mycket som möjligt i vikt på 2 veckor
  • Anonym

Köp pulver diet, shakes. Riktigt tråkigt men man går snabbt ner i vikt och får i sig de ämnen man behöver.

• Anonym (slimma)
    Anonym skrev 2009-06-28 21:51:36 följande:
    Köp pulver diet, shakes. Riktigt tråkigt men man går snabbt ner i vikt och får i sig de ämnen man behöver.
    Syns skillnaden snabbt på kroppen också och inte bara på vågen? Hur mycket kan det bli på 2 veckor tror du om man inte är överviktig innan direkt?
  • Anonym (gena)

En sak som kanske är lite dumt tips för vet ej om det är bra, men har fått vattendrivande preparat av en kompis, o det slimmar direkt på de områden man väl oftast vill: magen o låren. Nu vet jag inte om det går att hitta receptfritt som är såpass effektivt, men det kan ju finnas nåt hälsokost kanske som du kan prova. Ofta är det ju just vätska som vi har på de där ställena. Men man ska väl tänka på att det är sommar o varmt o akta sig för att torka ut kroppen, då blir ju den där festen kanske inte så kul ändån sen, smal men yr liksom.

• Anonym

Kolhydratdiet, ät inga som helst kolhydrater, själv gick jag ner 11 kg på två veckor med den.
    Har du högre övervikt och längre tid på dig skulle jag rekomendera nutrilettpulver, gick ner 20 kg på 4 månader, men det gick inte så värst fort i början.

• Anonym (slimma)

Anonym (gena) skrev 2009-06-28 22:17:17 följande:

En sak som kanske är lite dumt tips för vet ej om det är bra, men har fått vattendrivande preparat av en kompis, o det slimmar direkt på de områden man väl oftast vill: magen o låren. Nu vet jag inte om det går att hitta receptfritt som är såpass effektivt, men det kan ju finnas nåt hälsokost kanske som du kan prova. Ofta är det ju just vätska som vi har på de där ställena. Men man ska väl tänka på att det är sommar o varmt o akta sig för att torka ut kroppen, då blir ju den där festen kanske inte så kul ändån sen, smal men yr liksom.
    Smart, det har jag inte tänkt på. Man kan ju alltid fråga i hälsokosten och se vad dom säger. Det måste jag absolut kolla upp.
  • Anonym (slimma)
    Anonym skrev 2009-06-28 22:20:16 följande:
    Kolhydratdiet, ät inga som helst kolhydrater, själv gick jag ner 11 kg på två veckor med den.Har du högre övervikt och längre tid på dig skulle jag rekomendera nutrilettpulver, gick ner 20 kg på 4 månader, men det gick inte så värst fort i början.
    Men oj, 11 kg trodde jag inte ens var möjligt på så kort tid. Hade du mycket övervikt då eller gick det så snabbt ändå? Var det alltså lchf du körde då? Har kollat lite på det men som jag fattat det kan det ta ett tag innan viktminskningen kommer igång?
  • Anonym

11 kg låter väldigt mycket om man inte är överviktig. Går man ner förmycket i vikt för snabbt så har man troligtvis hårdbantat och ofta så går man upp allt igen när man har slutat. Men du kanske bara vill bli fin till festen

• Anonym

Anonym (slimma) skrev 2009-06-28 22:26:25 följande:

Men oj, 11 kg trodde jag inte ens var möjligt på så kort tid. Hade du mycket övervikt då eller gick det så snabbt ändå? Var det alltså lchf du körde då? Har kollat lite på det men som jag fattat det kan det ta ett tag innan viktminskningen kommer igång?
    Mitt ex tyckte att jag hade mycket övervikt, jag är 168 och vägde 71 kg, gick ner till 60 på 2 veckor, levde på grönsaker, kyckling, fläskkött och ägg i princip.
    Det tar några dagar innan viktminskningen börjar så man får inte ge upp för tidigt, promenader eller aerobikspass snabbar på det hela, känner man sig orkeslös och darrig så lindras det med en banan.
  • Anonym (slimma)
    Anonym skrev 2009-06-28 22:29:41 följande:
    11 kg låter väldigt mycket om man inte är överviktig. Går man ner förmycket i vikt för snabbt så har man troligtvis hårdbantat och ofta så går man upp allt igen när man har slutat. Men du kanske bara vill bli fin till festen
    Nej självklart vill jag inte gå upp igen efteråt. Vill nog inte gå ner 11 kg heller, utan kanske 6 kg allt som allt. Dock tror jag inte att jag klarar det på 2 veckor men gärna så mycket som möjligt av det.
  • Anonym (slimma)
    Anonym skrev 2009-06-28 22:36:58 följande:
    Anonym (slimma) skrev 2009-06-28 22:26:25 följande:
    Mitt ex tyckte att jag hade mycket övervikt, jag är 168 och vägde 71 kg, gick ner till 60 på 2 veckor, levde på grönsaker, kyckling, fläskkött och ägg i princip.Det tar några dagar innan viktminskningen börjar så man får inte ge upp för tidigt, promenader eller aerobikspass snabbar på det hela, känner man sig orkeslös och darrig så lindras det med en banan.
    Ja det är ju inte mycket övervikt. Jag väger också 71 nu men är 1,72. Skulle gärna ner till ungefär 65, jag passar inte att vara alltför smal. Som det är nu kör jag promenader och crosstrainer. Det hjälper inte så mycket för viktminskningen men håller mig någorlunda fast i hullet. Åt du väldigt lite då? Låter helt otroligt att gå ner så snabbt. Men jag är lite orolig att gå ner i muskler med, så vill i första hand bli smalare i omkrets istället för på vågen. Svårt det här.
  • hanna elise

Jag gick ner 3 kg på 8 dagar med pulverdiet. Och jag har inte gått upp det efteråt. Det var inte bara på vågen det syntes, utan jag hade köpt ett par jeans (men råkat ta fel storlek), Jag ville så gårna ha dom jeansen och hade varit för snabb att kasta bort kvittot så det var bara att banta sej i dom ;)
    Det saknades ca 4-5 cm för att stänga knappen, men nu sitter dom som ett smäck!

• Anonym

När jag gick ner 20 kg på 4 månader så levde jag på nutrilett, mitt ex hade ju sagt att jag hade 20 kg övervikt så jag bestämde mig för att först gå ner DOM....sen skulle jag göra mig av med dom andra 90 kg övervikt jag dragits med.
    Sagt o gjort, straxt efter att jag nått mitt mål så tog jag ut skilsmässa.
    Visst tappar man muskelmassa av att gå ner så fort, så det rekomenderar jag inte alls, men när jag gick kolhydratdieten (atkins) så förlorade jag inga muskler för det var så kort tid.

• gåneriviktpåtvåveckorärettbarn

Något förslag på hur man kan göra om man är ett barn på va 13 år gammal och vill gå ner i vikt  men inte kan bestämma över hur kosten man äter ser ut hemma, för kosten har ju en stor roll i hälsan.
    Jag tränar fyra dagar i veckan både kondition och styrka, men ser inte direkt någon skillnad.
    Ngt förslag? :) 

• Anonym (Ell)
    gåneriviktpåtvåveckorärettbarn skrev 2014-05-04 16:26:53 följande:
    Något förslag på hur man kan göra om man är ett barn på va 13 år gammal och vill gå ner i vikt  men inte kan bestämma över hur kosten man äter ser ut hemma, för kosten har ju en stor roll i hälsan.

Jag tränar fyra dagar i veckan både kondition och styrka, men ser inte direkt någon skillnad.

Ngt förslag? :) 

Barn ska inte banta, det är farligt för kroppen. Så ge fan i det så mår du bättre. Träna i lagom mängd kan du göra.
Svar på tråden gå ner så mycket som möjligt i vikt på 2 veckor