Någon med PCO som blivit gravid efter ha ätit Rosenrot som kosttillskott?
Det var bara det jag undrade...
Det var bara det jag undrade...
det undrar jag med!
Jag med!
(Hade läst någonstans att de hade hjälpt på traven så jag var och handlade extra stark rosenrot idag ;) )
japp! fast från mensens första dag till ÄL dagen, annars ökar risken för missfall tydligen. Min mens är regelbunden och blev längre cykel efter RR så jag hoppar. Men kanske provar igen ändå...
men om man inte vet när man har ÄL exakt? ska man ändå sluta någon dag innan för säkerhetsskull?
Man kan ju äta och känner man av såsom värk i ländryggen, mens värk etc så är det troligtvis ÄL och då får man sluta för många har ju fått igång ÄL på första försöket... Annars ät hela cykeln och se om cykeln blir kortare, så kanske ÄL känns av nästa månad- iallafall kan det säkert vara en kortare cykel så det är lite enklare att beräkna.
Då jag hade jättelånga cykler upptäckte jag ändå att den Luthealafasen (mellan ÄL och mens) var på 14 dagar. Tror ofta att det är så.
lutealfasen är ALLTID på 12-16 dagar.. oavsett hur långa cykler man har..
gäller att hålla koll bara om man försöker bli gravid.. :)
jag provade med rr, fick igång äl och blev gravid, men fick mf..
sen fick jag 4 st mf till.. men tror inte det berodde på rr iaf.. :)
då jag blev gravid med vår son som föddes i april i år, så åt jag Inte rr.. :)
Hej
JAg har oxå ätit rosenrot i en vecka nu under uppehåll pga semester hos läkaren, hu rhar det gått för er andra, jag har pco men uteblivna äl
hjälper rosenrot till att få äl? jag har pco o äter pregotime..har inte lyckats bli gravid än
Ja, enligt flera trådar har folk med cykler på 50 dagar minskat till 30 dagar och en del har fått ÄL känningar dessutom. Omega 3,6,9 hjälpte mig förra gången... Sunt Liv kvinna heter den oljan.