Inlägg från: Anonym (också bonusmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (också bonusmamma)

Ingen semester med "bonus"barnet

Vi har inte bonusbarnet alls på sommaren (till min stora förtjusning,trots att vi kommer väldigt bra överens men det fungerar inte med biomamman)

Synd om min sambo som knappt får träffa barnet (som är 13) på sommaren pga biomamman ( hon bestämmer först och ska ha barnet hela sin semester) och min sambo har slutat tjafsa,han orkar inte med henne och avstår hellre.

Jag är såå lycklig att jag får ha sambon själ heela semestern och åka p åroliga vuxensemetrar.
    Men som sagt ,för att slippa påhopp.Det är biommaman som valt och jag har inget alls emot bonus men fördrar ju helt klart att bara vara med sambon

Varför skulle TS inte kunna kalla sambons barn för misstag? Min sambo säger själv det om sitt barn och sitt äktenskap med biohäxan :"det är mitt livs största misstag att jag gifte mig och skaffade barn med henne, men det får jag leva med"

Inte med det sagt att han inte älskar sin dotter men de flesta människor som lever i skuggan av en kontrollfreak hade nog valt bort alla bråk etc istället för vh med ett barn som biohäxan agerar som hon klonat!!!

Jag tänker exakt på samma sätt,vilket jävla misstag att skaffa barn med den människan,både för barnet och för min sambos del.Det är ju de som får lida.Bion mår bra av allt bråk och kör på!

Barnen blir inte alltid en naturlig del av familjen om man blir tillsammans med någon som har barn sedan tidigare.

Vi har bonus vh och tack vare bions hysteriska oc hbehov av att bittert kontrollera oss så har vi inte bonus alls på sommaren (underbart ) utan tar vuxensemester bara jag och sambon.Sambon har efter 9 år slutat kriga och mamman får ta hand om dottern helt själv som en konsekvens av sitt handlande.
    Hon kan komam ut någon helg på sommaren ibland ,thats it.

Alltså är hon inte en del av familjen.Hon är en gäst vh eller mer sällan och då kan jag stå ut.(Inget fel på tjejen)

Svar på tråden Ingen semester med "bonus"barnet