goddagens skrev 2009-07-26 15:41:54 följande:
Tack för ditt svar. Jag diskuterar gärna detta ämne. Jag håller med dig i mångt och mycket - t.ex så tycker jag också att man ska försöka se saken ur andra perspektiv, lätt att man blir färgad av sina egna erfarneheter.MEN... när det gäller ts så har jag förstått det såhär: (rätta mig om jag har fel ts)* hon HAR försökt närma sig/ta till sig "bonus"barnet i början, men hon orkar inte längre...... kanske pga att han någon form av störning/diagnos?* hon har gett upp det nu och tycker att han enbart är ett kvitto på en tidigare mkt misslyckad relation - något som aldrig borde funnits* hon tycker själv att hon behandlar honom väl - men det gör hon INTE...... jag trodde faktiskt själv att hon gjorde det tills jag läste en annan tråd om hur tjurigt hon beter sig ..* det ÄR synd om detta barn....... ts gör allt för att få honom att inte trivas i HENNES hem.... inte ens mannens hem - bara hennes verkar det som ....... jo, och deras kärleksbarn förståss....Jag tycker verkligen synd om detta barn....... det är inte per automatik synd om barn till skilda föräldrar - men i detta fall är det verkligen synd om barnet som är så oälskad av alla...... förutom mamma förhoppningsvis
Ge konkreta exempel på sätt TS beskrivit att hon behandlat barnet dåligt och gjort allt för att få honom att inte trivas i hennes hem. (TS äger huset och bor där och kallar det således för sitt hem.) Jag har också föjlt hennes trådar och inte sett det du beskriver. Däremot har det varit en massa antaganden och spekulationer som verkar få ett eget liv. Någon påstår något och 3 inlägg senare har det blivit en "sanning" som TS ställs till svars för. Och hur får du det till att barnet är "så oälskat av alla...förutom mamman förhoppningsvis "? Om du följt TS trådar, var står det att pappan inte älskar sitt barn? Och mammans roll. Du verkar ha missat att mamman inte orkar med barnet hon heller. Barnet får alla att gå på knäna inklusive föräldrarna. En del barn är faktiskt så jobbiga - speciellt när föräldrarna stoppar huvudet i sanden istället för att söka hjälp, men det betyder inte att de inte älskar sina barn, bara att de är oförmögna att hjälpa dem på rätt sätt. Hursom haver en jävligt jobbig sits för en styvförälder. Klart det är synd om barnet, men inte för att det har en styvmamma som biter ihop irl varannan vecka och vägrar göra samma sak här.