• Tezz72

Ingen semester med "bonus"barnet

Anonym skrev 2009-07-01 11:13:59 följande:
    Med en sån bonusmamma så borde pappan ta hänsyn till sina barn och omgående byta ut henne, barnen skulle helt klart må bättre av att ha bara sin pappa istället för en "sur" bonusmorsa som inte ens tycker om dom.Alla kan inte älska alla, men är det verkligen för mycket begärt av er som väljer män med barn att anpassa er till det livet det medför?Ni HAR valt en man med barn, barnen har förstahandsrätt att ha sin fars kärlek och det är fanimig en pappas förbannade skyldighet att se till att den fru/sambo han väljer accepterar hans barn och är villig att leva ett "familjeliv" MED hans barn och honom.Hur kan man sitta och kalla sin mans/sambos barn för misstag? Barnet i sig var inget misstag, det var det tidigare förhållandet som blev ett misstag och var barnet aldrig planerat så är det ju fortfarande inte BARNET som är ett misstag utan omständigheterna.
    Som vanligt är det synd om mannens barn. Inte kvinnans barn sen innan. Undrar varför?
  • Tezz72
    krabban skrev 2009-07-25 18:30:40 följande:
    Stackars barn! Inte undra på att många barn /ungdomar börjar med brott å droger!Fy Faaaan!
    Och var ligger föräldrarnas skyldighet i det hela? Eller är det bara bonus/styvmammornas fel att det går snett för dessa så kallade stackars barn???
  • Tezz72
    LindaJohansson81 skrev 2009-07-26 09:01:49 följande:
    Ja, där håller jag med. Bioföräldrarna kan ta sitt ansvar och bara släppa in människor i deras barns liv som är positiva, dvs bort med respektive som inte tycker om /respekterar barnen.
    Men i grund o botten så är det ju ändå styvföräldrarnas fel att det går snett för barnen.. För det är alltid lättare att skylla på någon annan än att ta eget ansvar för det som händer barnen..
  • Tezz72
    Mittilvet skrev 2009-07-26 11:14:53 följande:
    ...fast om inte ens föräldrarna kan tänka sig att bo med barnet heltid, hur kan man då sätta kravet på en som inte ens är släkt med barnet att t.o.m spendera sin semester med denne
  • Tezz72
    Mittilvet skrev 2009-07-25 23:54:53 följande:
    Synd att det finns så många föräldrar som inte tar sitt ansvar och håller ihop med den som de förökar sig med, tänk vad mycket problem de skapar.Inte särskilt ansvarsfullt, tur att jag inte har den lasten på mina axlar
    Tyvärr ville jag inte vara ihop längre med barnens pappa eller rättare sagt de va han som ville skilja sig, det kom fram sen efter ca 6 mån av hans syster att han hade varit otrogen 3 år tillbaka i tiden. Jag säger bara det tur att jag fick veta det efteråt o inte innan för då kan jag lova att jag hade varit en riktig bitterfi**a mot både honom o hans flamma som numera är hans fru. Som sagt jag tar fullt ansvar för mina barn och det hoppas jag att deras pappa gör också..
  • Tezz72

Vad det måste vara synd om mina barn som inte får följa me sin pappa o hans familj till Finland denna vecka..

• Tezz72
    Mittilvet skrev 2009-07-27 20:10:13 följande:
    Kontakta BUP OMEDELBART om det inte redan är försent, han kommer börja knarka och begå brott!!!
    Sonen kommer att börja knarka o dottern börjar prostituera sig. Åhh herregud måste kontakat BUP i morgon..
Svar på tråden Ingen semester med "bonus"barnet