• Mimmi P

Ingen semester med "bonus"barnet

Det kanske är så att sonen agerar ut när han är hos ts då han känner att han inte är välkommen. Barn känner sånt mycket tydligt och reagerar. Varannan vecka lever han alltså i ett hem där han knappt är välkommen och ses som en belastning. Jag tycker det är oerhört tragiskt och förstår att han är jobbig där. TS borde se vilken inverkan hennes beteende har på barnet. Bäst kanske vore om hon flyttade ur huset när killen är där.

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i mina bonusföräldrar men jag har verkligen haft helt sanslös tur! Både min bonusmamma och -pappa ser mig som en del av sin familj och vill mer än gärna umgås, det är snarast de som var ledsna i början då jag hade svårt att acceptera dem.

Om familj bara handlade om genetik, hur blir det då med sambon/maken, där är det ju inte så lämpligt att dela gener, betyder det att man aldrig kan vara familj med sin man/sambo?

• Mimmi P

AnnanAnna, jag har bara läst ditt sista inlägg men det låter väl som ett bra upplägg, där ni gör saker både med och utan bonus. Lite skillnad mot ts som väljer att absolut inte ta del av semestern med bonussonen alls.

• Mimmi P
    AnnanAnna skrev 2009-08-03 09:30:17 följande:
    Ja det fungerar för oss. Men i ärlighetens namn så kan jag inte se att man som bonusvuxen ska vara huvudpersonen i bonusbarnens semester heller... För TS sambos barn gör ju saker på sommaren med sin pappa (och sin mamma förhoppningsvis), det är ju bara TS som bonusvuxen som väljer att ha semester då barnet inte är där. Det kan man ju tycka vad man vill om förstås, men faktum kvarstår ju att barnet får semester med sina föräldrar under sommaren. Och under omständigheterna skulle jag säga att det är det bästa upplägget, eftersom sonen får tid tillsammans med sin pappa och TS kan jobba och ha semester på det sätt hon tycker är bra. Mimmi P skrev 2009-08-03 09:21:09 följande:
    Fast jag tycker nog att man ska försök få alla att känna att man är en familj, eftersom ts så tydligt tar avstånd så visar hon ju att bonussonen inte är en del av den familjen och det tycker jag är fel. Sen kan de väl dela upp semesterveckorna men nåt skulle de ju kunna göra tillsammans som en familj.
Svar på tråden Ingen semester med "bonus"barnet