• TessaS

Ingen semester med "bonus"barnet

Jag ska sikta på att göra samma sak nästa år... mina bonusar är inte speciellt jobbiga tror jag... bara som tonåringar är mest... Med jag har inte lust att spendera min semester hemma i huset i flera veckor för att
    1. killen ska umgås med kompisas och dööööör om han måste umgås med bara vuxna några dagar
    2. tjejen får ett sammanbrott om hon är mer än 50 meter från sin mamma under mer än 24 timmar...

Har jag semester vill jag vara i stugan, bada, sola, grilla... så nästa år tar jag semester när JAG vill... och är i stugan med Theodor.
    Så slipper jag sitta hemma och glo och ungarna slipper se mig tjura (dessutom, om jag jobbar när mannens barn är hos oss och drar hemma hela dagarna, så slipper jag städa, laga mat och köra runt....)
    Win win situation!

• TessaS

Men effekten blir ju detsamma...
    Jag önskar jag hade gjort som ts redan iår, för jag har redan nu ont i magen för jag VET att jag kommer bli stressad, sur och tvär för att jag får sitta i huset/trädgården hemma och vara servicepersonal (eller min man får vara, men det innebär ju att jag och vår gemensamma son också blir sittande hemma) åt två ständigt gnällande tonåringar.

Tack, jag siktar också på att åtminstone få en skön semester nästa år... för iår försökte jag vara duktig bonusmamma och jag kommer gå in i väggen av stress innan mina fyra veckor är över.

Anonym skrev 2009-06-30 10:47:23 följande:
    Jag reagerar mer positivt på det du skriver än det TS skriver. Du skriver inte nedvärderande om dina bonusar och det som man reagerar på mest är kanske att TS skriver att bonusen inte tillhör hennes familj... det känns sorgligt. Blir man tillsammans med någon som har barn sedan tidigare så blir även barnen automatiskt en del av ens familj vare sig man vill det eller inte, sen får man själv ta beslutet hur man vill hantera det...Hoppas du får en trevlig sommar nästa år!
  • TessaS

AnnanAnna
    Fan tro om inte vi har samma biomamma... fast i mitt fall är det nog inte av elakhet... hon är bara så fruktansvärt oorganiserad och har ingen koll på vad hennes virrighet gör med andras semester...

• TessaS

Och det HÄR var ju ett inlägg som visar på att författaren tagit sig förbi barnstadiet...

Anonym skrev 2009-06-30 13:19:26 följande:
    Värst vad många vuxna det är i tråden som egentligen inte kommit förbi barnstadiet. Jag är glad att pappa inte blev ihop med en kärring som dig TS. han valde en kvinna som faktiskt även brydde sig om hans tidigare barn. Vi fick växa upp som en hel familj även om det var en massa barn inblandade. Hade styvmamma varit som TS hade hon snart fått veta vart skåpet står, Barn känner av ifall de är önskad eller inte. Och de kan snabbt se till att få bort den som inte tycker om dem.
  • TessaS

För min del så tycker jag om bonusbarnen... men jag vill inte sitta och glo i trädgården med min son hela semester, bara för att bonusbarnen inte vill åka nånstans. Därför kommer jag lägga min semester på egna veckor nästa år, så att jag kan hitta på något tillsammans med min son. Jag borde kanske låta honom sitta hemma också, men jag gissar att mina bonusar var ute och badade med sina föräldrar när de var små så jag kanske är ursäktad för att jag vill göra sånt med min son?

Anonym (varför?) skrev 2009-06-30 20:44:12 följande:

Fattar inte varför ni väljer män som har barn. Kan det vara så svårt att tycka om barn? Oavsett vilken mamma eller pappa barnet har bör de behandlas lika i familjen bonus som egen. Hatar ordet styvbarn låter så HEMSKT!
  • TessaS

Men nu är det inte det... och hon hindrar ju inte pappan från att ha semester med sitt barn heller, hon snarare underlättar... så vad är problemet?
    Anonym (varför?) skrev 2009-07-01 10:48:41 följande:

Hade det varit hennes egna barn hade hon velat ha semester med dom? Eller?
  • TessaS
    Mittilvet skrev 2009-07-25 23:48:44 följande:
    Så han kommer börja knarka och stjälaför att jag inte har semester samtidigt som han är med sin pappa?Tack för att du tror att jag är så inflytelserik i världen *garvar ihjäääääääääääääl mig*
  • TessaS

Men om det inte är en rosaskimrande vardag man lever i? Där tomten är far till alla barnen, alla barn säger "mamma" till bonus/styv/bio... Där vardagen är ett jäkla slit för att få ork till att få det att fungera och gå runt... Då kan man inte jämföra med problemfria familjen där alla springer hand och hand och älskar varandra.
    Då jobbar man på att få det att fungera och om ts eller någon annan behöver ta sin semester till att vila ut för att orka med sin vardag så är det väl bara bra. Hon får mer ork, familjen får tid tillsammans, och sedan jobbar man vidare på vardagssituationen när man laddat batterierna.

Jag är helt slut efter den här semestern och nästa år tänker jag ta semester HELT när jag själv vill och spendera den med min son på något trivsamt ställe. Om jag ska serva bortskämda tonåringar ett år till så kommer jag förmodligen knäcka ihop, så jag överlämnar det till tonåringarnas föräldrar istället. Är inte det bättre än att jag ska gå på knäna, min man ska stå ut med mitt gnäll och min trötthet, och hans barn blir tvingade att tömma diskmaskin och städa sina rum. (stackarna... )

cc Kitty skrev 2009-08-03 22:07:03 följande:

Enligt TS så vill hon inte ens att hennes bonus benämner hennes barn som bror för hon anser att dom bara är HALVbröder Hur ska detta barn kunna känna sig som en i familjen när TS inte ens kan acceptera att han faktiskt ÄR hennes barns bror?Jag gifte mig med min sambo förra helgen och min son som träffade sina bonussystrar för första gången talade om för alla omkring hur mycket han velat ha en lillasyster och stolt kunde konstatera att han nu fått TVÅ!!! varpå han tog minstingen i handen och högt sa - kom lillasyster så går vi.Min dotter benämner sina bonussystrar som småsystrar, inte bonus eller halva.Flickorna kan råka kalla mig mamma ibland och det är inget som stör mig, jag älskar dom som om dom vore mina egna och jag är så glad att mina egna barn accepterar dom som om dom vore deras småsytrar, det är så det borde vara i varje bonus/styvfamilj.
Svar på tråden Ingen semester med "bonus"barnet