Det här med minskad sex-lust...
Så fort jag blir gravid (andra gången nu) så händer det - lusten bara försvinner! Det är så dödens trist, både för mig och mannen. Han är jätteattraherad av mig säger han och jag känner mig inte på något sätt ful eller klumpig. Det är liksom inte det. Jag har bara inte lust. Men jag VET att om jag lägger manken till, anstränger mig för att besvara hans närmanden och vi har sex, så mår jag så mycket bättre! Men det känns liksom inte rätt att "släppa till" om man inte har lust. ÄVEN om jag VET att jag mår bättre sedan. Mindre rastlös, mer harmonisk, gladare etc. Varför, varför, varför blir det såhär för mig? Jag sover hellre, även om ajg inte är dödstrött hela tiden (som i början). Vi har inte haft sex sedan strax innan midsommar (då det positiva beskdet kom) och... det är tufft. Mest för mannen, men även för mig. Jag vill ju. Fast ändå inte. Ibland är även hans närmanden för mycket. Man vill ju inte känna så inför sin man! Jag blir så ledsen. Ibland kan jag sitta på jobbet (som nu en fredag) och tänka att "ikväll, då ska jag allt..." för jag känner för det just nu. Men väl hemma pockar lillkillen på uppmärksamhet, maten ska lagas och ätas och saker ska plockas med. Och så ligger jag där i sängen på kvällen, helt matt. Mannen har till och med (i stort sett) slutat att lägga sig samtidigt som jag, eftersom det ändå inte blir något (så kanske han inte tänker, men ändå...).
Oj, vad långt det blev. Orkade ni läsa så hör gärna av er...