• en grönsak

Astralresor,någon?

Läser just nu i ett annat forum om folk som har gjort Astralresor(Astralprojektion) In och ut kroppsupplevelser..

Det är tydligen nåt som alla kan öva upp och skilja själen från kroppen.
    Väldigt nyfiken på det och ska börja träna upp min förmåga för att lyckas med det.

Nån här som lyckats med det och kan berätta om sina egna upplevelser? det skulle vara jätte spännande.

• Svar på tråden Astralresor,någon?
  • NenniePennie

Här är en ..

Jag har aldrig lyckats göra resor, endast ta mig ur kroppen.
    Min syster har också gjort en astralresa, dock ofrivillig

• NenniePennie

Kan ge lite tips, som brukar fungera på mig:

1. Innan du somnar så känner du igenom hela kroppen, varje kroppsdel. Känn efter fötter, ben, mage osv.. alltså inte med händer, utan känn bara att de finns där.. sen går du uppifrån o ner..

sen brukar jag börja gunga, bli inte rädd! tänk att det inte är farligt. Bara följ med i rörelserna.

Till sist så tänker du att du åker ur kroppen, men låt inte koncentrationen störas, får då går det inte..

Ibland kan det hända att man upplever sömnparalys, dvs kan inte röra på sig eller så, fast man är vaken... Detta är ett bra tillstånd att gå ifrån o göra en astralvandring, men man grips lätt av panik

• Romany chey

Jag har gjort en, efter ha övat intensivt under en tid. Blev dock kort, svävade ut från kroppen och genom lgh till köket, det var en helt konstig känsla, men snabbt som attan drogs jag tillbaka. Har inte testat igen efter det.

• Healing mamma

vad tror du astral resor är ???konstiga ord

din föreställning gör om du lyckas eller ej...

om du tänker att det mycket svårt komplicerat ja då blir det just det...

men ren tekniskt
    att drömma .....det gör du ju....
    och fixar..se så...du kan ju redan...du kan redan astral resa....

att sedan bli mera observant,,kunna minnas alla drömmar, kunna styra dem lite tex genom att välja bort tex rädsla...eller mera att kunna befinna dig i ett saligt paradisiskt tillstånd..orgasmiskt..du väljer...

kroppen tycks vi kunna se
    känslor och sinnen tycks osynliga
    ande kroppen tycks osynlig

men det "verkar" bara så............
    vi kan kanske kan uppleva det osynliga utan att se det rent fysiskt..

när vi drömmer så Verkar det ju verkligt.............när vi vaknar verkar det verkligt......
    när vi föds verkar det verkligt................och när vi dör verkar det verkligt....

men hur vet vi när det som verkar verkligt faktiskt är verkligt och vad är verkligt???

Kan drömmen vara det vakna verkliga och det vi kallar vaket verkligt vara en drömm?

du upplever din fysiska vaken kropp som verklig i vaket tillstånd och även ibland i drömmarna....
    du upplever din astral dröm kropp som verklig i drömmen men ej i vaket tillstånd fast ibland sker det....och du registrerar omedvetet över den osynliga kroppens närvaro utanför dina drömmar...............den osynliga kroppen träder in i det fysiskt synliga och blir på så vis synligt eller upplevt på något vis. fysiskt...

ande + materia =O

så kanske är de båda ett och sama mynt fast olika sidor.............

• HelenaMaria

Hej

Jag startade en tråd om precis detta för ett tag sedan. Jag "drabbas" ganska lätt av sömnparalys och har även testat en gång att själv försätta mig i det vid insomnandet. Har förstått att detta ska vara ett utmärkt tillfälle att göra sk. astralresor om man inte blir alltför rädd då sömnparalys kan innehålla en del mindre trevliga moment.

• ThisIsMe
    NenniePennie skrev 2009-06-29 17:46:35 följande:
    Kan ge lite tips, som brukar fungera på mig:1. Innan du somnar så känner du igenom hela kroppen, varje kroppsdel. Känn efter fötter, ben, mage osv.. alltså inte med händer, utan känn bara att de finns där.. sen går du uppifrån o ner..sen brukar jag börja gunga, bli inte rädd! tänk att det inte är farligt. Bara följ med i rörelserna.Till sist så tänker du att du åker ur kroppen, men låt inte koncentrationen störas, får då går det inte..Ibland kan det hända att man upplever sömnparalys, dvs kan inte röra på sig eller så, fast man är vaken... Detta är ett bra tillstånd att gå ifrån o göra en astralvandring, men man grips lätt av panik
    Det där upplever jag varje gång jag lägger mig på sängen och gör avslappningsövningar. Skulle det vara astralresor menar du?
  • NenniePennie
    ThisIsMe skrev 2009-07-02 15:35:28 följande:
    Det där upplever jag varje gång jag lägger mig på sängen och gör avslappningsövningar. Skulle det vara astralresor menar du?
    ja, jag vet inte hur det känns för dig.. :) om du åker ut ur kroppen så är det ju det...
  • ThisIsMe
    NenniePennie skrev 2009-07-03 11:38:04 följande:
    ja, jag vet inte hur det känns för dig.. :) om du åker ut ur kroppen så är det ju det...
    Först så känns det som att jag gungar eller snurrar fort (oftast det senare) och sedan känns det som jag lyfter från sängen.
  • Rosahjärta

Jag råkade göra en astralresa av misstag . Satt och mediterade som vanligt ..

Såg alien-liknande varelser som kollade på mig..sjukt läskigt . Jag sa i mitt inre att ja inte ville ha något med dem att göra . Sen blev de vit för ögonen , (fördes väl vidare bort) ..

En annan gång så kom ja till en mycket gönskande plats ,med en massa växtlighet . Såg människor-liknande kroppar .De såg inte ut som oss .. utan de lös om kropparna . .svårt att förklara.. 

• Kaosmamma

Ramlade in... Sömnparalys, det är nog det jag råkar ut för väldigt mycket! Fy så obehagligt jag tycker att det är. Vänjer mig aldrig men nu pratat jg med mig själv i huvudet typ om att: kom igen,nu är det så här igen, andas och ta det lugnt så släpper det snart. Känns som ett spöke typ är inne i rummet och ruskar mig i sängen... Allt går i slowmotion och är en extremt tryckande känsla, med ibland ganska hemska känsloR och syner typ. Har haft så här sedan min farmor dog på min konfirmation i tonåren. Kan dessa uppkomma mer när man är stressad? Kopplar lite ihop det med det... Astralresor tror jag dock inte att jag gjort :)

• Esmiso

jag och min ena son har gjort en (oifrivillig) astralresa ihop som vi båda minns. Säkert har alla människor gjort flera, men minns dem som drömmar eller inte alls.

• bastusnuva

Jag hade en del sådana upplevelser som tonåring. Oftast när jag gått upp på toa och sen lagt mig och somnat om. 
    Ibland var det som att allt bara snurrade och så var "jag" uppe i innertaket eller så drogs jag som nedåt eller i sidled i sängen.

Det var längesedan jag hade så nu, jag drabbas av panik om jag märker att det är på väg och så kämpar jag för att vakna... 

Svar på tråden Astralresor,någon?