• minhalva

Hur mycket har ni i månadsinkomst, ni som handlar på loppis?

jag och min man har en "vanlig" inkomst och handlar ibland på loppmarknader och loppis, och gjorde det även när vi hade bra inkomster förut. Tycker att det är så kul att fynda och hitta saker som annars är svårt att hitta eller som kostar en massa...

handlar nästan aldrig kläder, kanske leksaker, tidninsgtäll, stol, krukor, skålar koppar osv...och det händer ungefär 4-5 ggr per år...

samtidigt vet jag att en del männsikor aldrig skulle handla begagnat oavsett inkomst men jag är nyfiken på hur mycket andra har i inkomst och varför man väljer att handla begagnat....säger ni att ni tex har handlat en viss matta på loppmarnkad eller håller ni tyst om det?

Är bara så nyfiken =)

• Svar på tråden Hur mycket har ni i månadsinkomst, ni som handlar på loppis?
  • Airlee

För mig handlar det inte om dyrt vs billigt, köper jag något på loppis eller i second hand-butik så är det just för att jag inte kan få tag på det någon annanstans. Sen skryter jag om mina fynd.

• vivianne

Jag tjänar drygt 30 000/månad, handlar gärna begagnat/loppis när jag har tid och berättar stolt vitt och brett om mina fynd! De jag känner (med både högre och lägre inkomster) verkar ha ungefär samma inställning.

• Airlee
    Airlee skrev 2009-06-29 17:18:46 följande:
    För mig handlar det inte om dyrt vs billigt, köper jag något på loppis eller i second hand-butik så är det just för att jag inte kan få tag på det någon annanstans. Sen skryter jag om mina fynd.
    Just det ja, månadsinkomst = halvt studielån, så det är inte mycket. Men jag handlade lika mycket second hand när jag hade en bra lön.
  • SweetLilly

dålig inkomst, men handlar ofta på loppis /secondhand. ibland för att det är billigt, men oftast för att det finns prylar ingen annan har, så att jag får ha nåt "eget", och ibland sånt jag samlar på. Jag skryter gärna om mina fynd!

• sommar2001

Älskar begagnade gamla möbler. Handlar möbler och ibland gammalt porslin på loppisar, även krukor och sådant. Skulle aldrig köpa kläder.
    Vår inkomst har ingen betydelse vid val av loppisfynd, det är inte alltid billigare begagnat än nytt.
    Har ut 30 000+ /mån

• Marina 99 01

köper vissa grejer på loppis, dock aldrig kläder eller husgeråd..skäms inte över det

tjänar runt 20 000 efter skatt

• Desertchick

Tillsammans så har jag och min man en bra inkomst, men jag handlar ofta på loppis. Bor dock i USA, så då blir det i stället "estate sales". Det är folk som ska flytta och säljer allt i huset och t.o.m huset, eller så är det nån som har dött och så säljer deras anhöriga möbler osv. Jag har gjort en massa fynd på de.

Jag handlar även kläder på secondhand affärer, jag köper mkt vintage kläder. Inget fel med det.

• Ari Gold

Jag är nog jordens största loppfreak. Går på alla bytardagar, bakluckeloppisar och liknande som jag hittar och är en flitig besökare på Myrorna mm. Behöver vi någon ny möbel eller pryl så kollar vi alltid på Blocket först och vi går gärna på auktion.

Jag tjänar ca 20' och min man ca 40' (brutto). Sedan tjänar jag därutöver faktiskt en hyffsad summa på att sälja vidare loppis- och reafynd.

• Ari Gold

...och nej, jag har inga gränser för vad jag kan tänka mig köpa begagnat. Har haft en kastrull som min mamma hittade i sitt grovsoprum och som kommer från en död tant om bodde i hennes trappuppgång.

Svar på tråden Hur mycket har ni i månadsinkomst, ni som handlar på loppis?