Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Orijen hundfoder?

här har dom orijen http://www.foderbilen.se/hund 19kr för hemleverans.
    Jag har aldrig handlat där men funderar på att prova själv.

Nu har ju RC höjt sina priser igen, så funderar på om det likagärna kan vara värt att byta till orijen.

jag vågade vägra, men inte hundarna!
  • Lokatt
    Spargris skrev 2009-06-29 22:42:17 följande:
    Varför vill du byta.. tycker du att orijen verkar vara bättre än RC ?
    kollade lite nogare nu och orijen hade inget allternativ som passade min hund, lite för lite fett i för henne.
    Skulle nog mycket väl kunna byta annars, just att de inte har något spannmål i utan istället välldigt högt innehåll på kött.
  • Lokatt
    Rothmos skrev 2009-06-30 12:49:14 följande:
    RC har definitivt tappat i kvalitet! Och samtidigt höjer de priserna. Vi gick över till Orijen efter att ha använt RC.Räknar man pris per portion så är Orijen billigare. Eftersom det fodret har högre näringsinnehåll/ 100g så behöver du inte ge lika mycket. Resultatet blir ett foder som räcker längre och mindre bajs att plocka upp.
    välldigt synd att de inte har ett med mer energi i. 16% fett räcker tyvärr inte långt här.
  • Lokatt
    Rothmos skrev 2009-06-30 13:08:03 följande:
    Kolla puppyvarianten. Den har 20% fett. Använde det till vovve när han var yngre (men ej valp) och hade svårare att hålla hullet.
    men det är väll andra nivåer på mineraler och annat i puppy? Sen är det gränsfall på lite lite ändå.. gärna uppåt 24-25 i fett.
Svar på tråden Orijen hundfoder?