Inlägg från: Spargris |Visa alla inlägg
  • Spargris

Orijen hundfoder?

Hej

Kör idag Pro Plan lax och ris men funderar på att byta till Orijen.. Är det någon av er som använder det och vill dela med sig av sina erfarenheter.

Vad kostar en säck, den största?

Vilket hade ni kört Pro Plan eller Orijen?

Tack för svar..

• Svar på tråden Orijen hundfoder?
  • Spargris

Ok, det låter ju bra. Men det verkar ju vara ganska svårt att få tag i..

Använder ni det vanliga eller det med fisk?

• Spargris
    Lokatt skrev 2009-06-29 22:40:38 följande:
    här har dom orijen www.foderbilen.se/hund 19kr för hemleverans. Jag har aldrig handlat där men funderar på att prova själv.Nu har ju RC höjt sina priser igen, så funderar på om det likagärna kan vara värt att byta till orijen.
    Varför vill du byta.. tycker du att orijen verkar vara bättre än RC ?
  • Spargris
    Imox skrev 2009-06-30 06:59:35 följande:
    jag andvänder den med fisk till mina hundar och är så jävla nöjd! deras tramdynor är lena som en babyrumpa och pälsen är helt jävla otrolig!En säck med fiskfodret kostar 799
    Ok.. Min hund har kristaller i sitt kiss och på en annan sida fick jag reda på att det kan bero på att det är för mycket protein i maten!! ´Kan detta verkligen stämma?
    Hans kiss är väldigt koncentrat.. Det är lite därför jag vill byta ifall ifall det är just Pro plan lax och ris som gör det.. Vet inte.
  • Spargris
    Imox skrev 2009-06-30 09:37:20 följande:
    Oj då har jag inte hört talas om..min omplaceringstax hade kristaller när han flytta till mig och gick på speciffick i 6 månader sen bytte jag till orijen.anledningen att han fått kristaller var att han vart misskött och fick knappt mat eller vatten. men om det är så så borde min tax inte äta orijen heller då???
    Jag tycker de tär lite konstigt.. borde inte min vett ha sagt det så fall, att jag skulle välja ett foder med mindre proteinenr?

Ja, min hund är så bortskämd en hund kan bli.. så något sådant kan vi inte "skylla" på. Men jag tror mycket beror på att han dricker dåligt, fast jätte dåligt dricker han inte, men han borde dricka mer för kristallerna... sköljer ju ut mer om man säger så.

Vet att Hills har ett foder för just kristaller, men jag vet inte hur bra Hills är, varför rekomderar vetten det så pass, visst det är ju bara de som har olika sorter för olika åkommor..

Vad har ni hört om Hills?
  • Spargris
    Imox skrev 2009-06-30 10:43:17 följande:
    Struvitkristaller är oxå vanligare hoss vissa raser...
    Jag har inte en aning om vad de hette... men andra gången när jag lämnade in prov så hade det kommit till några andra, lite ovanliga.
  • Spargris

Jag trodde att Vetten var sponsrade av Hill´s det är det enda de säljer här på djursjukhusen i alla fall.

Är det ingen som har erfarenhet av Hill´s?

Svar på tråden Orijen hundfoder?