• Mitka79

En gång för alla, Har man ägglossning när man har pco?

som rubriken lyder!

Jag har pco o det dröjde 2 år innan jag blev gravid. det slutade i mf.

efter det fick jag reda på att jag hade pco...
    men jag har regelbunden mens, på prick nästan.

o ibland flyger det ut lite ägg? Ägglossning, skulle jag tro, slemmiga saker....blä

efter mf dröjde det 3 år innan jag blev gravid igen. utan ngn hjälp.

men frågan är egentligen om man har REGELBUNDEN ägglossning vid pco?
    hörde hur dum frågan lät, antagligen har man ju inte det då?

men hur vet man när det är som störst chans att bli gravid igen då?

• Svar på tråden En gång för alla, Har man ägglossning när man har pco?
  • tjocksockan

Det är olika. En del har ägglossning andra inte. Vissa har det väldigt oregelbundet.
    Eftersom du har regelbunden mens kanske du kan använda ägglossningingstester ca 14 dagar innan nästa beräknade mens?
    Får ni någon hjälp?
    Lycka till!

• Mitka79

ok tack för snabbt svar.
    Nej vi har inte sökt ngn hjälp Än iaf. ska försöka på egen hand, inget akut att få barn NU.
    var mest nyfiken på svaret på frågan.

är det lättare att bli gravid vid pco om man minskar i vikt med?

• tjocksockan

Ja, om man är överviktig så hjälper det att gå ned i vikt. Jag har läst att även om man är mycket överviktig så kan det hjälpa att gå ner bara några få kilo.
    Jag tyckte det var jättebra att använda ältest när jag försökte bli gravid. Då vet man ju när i cykeln man har äl, det kan ju variera med flera dagar från person till person.
    Skönt att ni inte har någon brådska. Det kan dock vara långa väntetider för att få hjälp i alla fall inom landstinget. Så man kan ju söka hjälp i god tid.
    Hoppas allt går bra!

• tickelina

Jag har tydligen pco. Men jag har testat med Äl-stickor vid ett tillfälle för en månad sedan & den visade full stegring. Had eäven då molande värk & ömma bröstvårtor....

Testade även idag för jag tyckte jag hade trådiga flytningar & det visade fullt utslag idag med. Men har inte onda bröst, haft lite lite stickningar bara...

Folk säger att man inte kan få ÄL & att om man har pco så ska man inte använda ÄL.stickor för det kan visa fel. Men tycker det låter konstigt...

• Mitka79

ja verkligen!
    jo man kan visst ha det för jag födde en lite flicka;)

• jayne doe

Klart man kan få äl om man har pco. Men det finns en risk att den inte är regelbunden och den risken blir större ju överviktigare man är.

Och nej, har man pco är det inte lönt att använda äl-stickor då pco-flickor ofta får lh-stegring men ingen äl.

• tickelina

Jo men när jag har ÄL-flytningar & ömmande bröst i samband med stegringen då?

Är flytningarna & dom teckena bara falska då? :S

• tickelina

Jo men när jag har ÄL-flytningar & ömmande bröst i samband med stegringen då?

Är flytningarna & dom teckena bara falska då? :S

• jayne doe

Kan vara. Kroppen förbered ju sig på äl, det håller bara inte hela vägen.

Svar på tråden En gång för alla, Har man ägglossning när man har pco?