• Madida

Lämna tillbaka skorna?

Jag köpte ett par dyra Ecco-sandaler och hann använda dom på en ca 2 km lång promenad inna jag märkte att detta inte kommer fungera. När jag provade dom i butiken var dom hur sköna som helst men denna lilla promenad gav mig inte mindre än 6 stora blåsor på fötterna. Jag vet att man kan få nån skavsårs-blåsa på hälen och sånt av nya skor men här är det två uppe på stortårna och resterande fyra under fötterna. Det är sömmarna som är konstiga och har gett rejäla blåsor.

Jag vet att man inte kan lämna tillbaka använda skor men detta funkar ju inte.
    Är det ens lönt att jag försöker lämna tillbaka dom och få ett tillgodokvitto eller så? Vad tror ni?

• Svar på tråden Lämna tillbaka skorna?
  • Madida

Ingen som vet? Visst är det väl så att jag egentligen inte har rätt att lämna tillbaka när jag använt dom, även om det bara är väääldigt lite?

• susannemalmö

Men är det något fel på sömmarna har du ju rätt att reklamera.

• Kjell2

Försöka kan du alltid men inget tvång från affären att ta tillbaka dem. Brukar bli lättare om du istället köper andra skor i affären.

• Madida

Jag tror inte att det är något fel på sömmarna egentligen. Skorna ser väl ut som det är meningen att de ska göra. Men de är sömmar i själva sulan och det tänkte jag inte på när jag köpte dom.

• Madida

Kjell: jag kommer köpa andra skor där. Handlar massor på Ecco, men just nu kan jag inte köpa nya får jag kan inte prova ett par skor. Mina fötter är förstörda

• Mummy

Är det något fel på själva skon ska du ju få lämna tillbaka dem, men inte för att du inte trivs med dem. Då hade ju många köpt skor till helgens fest och sen lämnat tillbaka dem för att de inte kändes bra.

Men som sagt, är det något fel på skon har du rätt till nya skor (likadana) eller ibland tillgodokvitto

• Mummy

Dessutom, är inget fel på skorna kan inte butiken reklamera hos leverantören. Ger de dig då nya skor är det en kostnad butiken får stå för själva. För de kan inte få från leverantören eller kunna sälja dem igen

• Kjell2

Gå och prata med affären. Säg att du skulle bli jätteglad om du fick lämna tillbaka och få ett tillgodokvitt.

Du har inget att förlora på det.

Lycka till!

• Madida

Ja, då får jag helt enkelt acceptera att jag har slängt 800kr i sjön.
    Känns fruktansvärt surt för jag anser verkligen inte att ett par skor ska orsaka detta. Inte i den mängden som de har gjort.
    Det blev en dyr 2 km promenad

• Tessie80

Jag skulle helt klart gått tillbaka med dom. Det brukar inte vara svårt att få tillgodokvitto eller så. Jag menar, du kan ju inte köpa svindyra skor som förstör dina fötter och sen får dom bara ligga. Det är ett bra märke och är antagligen nåt fel på modellen.

• Mummy

Tessie
    Men det är skillnad på att få tillgodokvitto om det är något FEL på skorna och att försöka få ett utan att något egentligen är fel (vilket TS inte tror det är)
    Det är butiken som då får betala hennes skor för 800 kr.

• september76

Ja, prova att gå tillbaka med dem! Har hört att Ecco har nån slags policy som säger att man inte ska kunna få skavsår av deras skor.

• Kjell2
    Madida skrev 2009-06-30 11:02:01 följande:
    Ja, då får jag helt enkelt acceptera att jag har slängt 800kr i sjön.Känns fruktansvärt surt för jag anser verkligen inte att ett par skor ska orsaka detta. Inte i den mängden som de har gjort.Det blev en dyr 2 km promenad
    Men försök! Sitt inte hemma och tyck synd om dig själv utan att ha försökt! Affärn kanske är just och låter dig byta. Du har inget att förlora.

Är det inte värt 800 kr att försöka?
  • Madida

september76: Det hade isåfall varit mycket modigt (och dumt) av om att ha en sådan policy. Många skor ger skavsår precis i början men jag har aldrig upplevt det med några skor jag köpt där, och aldrig i denna mängd från några skor alls.

Jag fattar att detta blir en kostnad för Ecco eftersom de inte kan sälja dessa skor igen (om de inte fuskar för det syns inte det minsta att de blivit använda). Men jag kan väl känna att mina fötter kan inte vara sååå märkliga! Att det bara är mina fötter som reagerat såhär.

• Madida

Men Kjell, jag tycker inte synd om mig själv
    Jag kommer försöka. Vad jag menade var att jag ju uppenbarligen inte har nåt lagstöd och kommer få acceptera ett nej.

• september76
    Madida skrev 2009-06-30 11:10:30 följande:
    september76: Det hade isåfall varit mycket modigt (och dumt) av om att ha en sådan policy. Många skor ger skavsår precis i början men jag har aldrig upplevt det med några skor jag köpt där, och aldrig i denna mängd från några skor alls.
    Varför gnälla på en policy som just nu är till din fördel??? Och precis som du säger - du har aldrig fått skavsår av ett par skor du har köpt där förut, så hur många skor tror du att de får i retur pga denna policy? Antagligen inte alltför många. (Men jag har alltså bara hört talas om denna policy. Jag kan inte på nåt sätt kan garantera att den verkligen existerar.)
  • Tessie80
    Mummy skrev 2009-06-30 11:04:04 följande:
    Tessie Men det är skillnad på att få tillgodokvitto om det är något FEL på skorna och att försöka få ett utan att något egentligen är fel (vilket TS inte tror det är) Det är butiken som då får betala hennes skor för 800 kr.
    Ja, det har du rätt i. Tycker i alla fall att ts ska gå tillbaka med dom.
  • Madida

Men herregud vad jag blir missuppfattad idag!

Jag är nog dålig på att uttrycka mig eller nåt.

Svar på tråden Lämna tillbaka skorna?