• zuperduperme

hur städar ni ert kaklade badrum??

jag har ett helkaklat badrum och jag tycker det är jätte svårt att få väggarna snygga. har nyss lagt en timme på att skura väggarna men när de torka så såg de lika ut.
    hur gör ni andra??

• Svar på tråden hur städar ni ert kaklade badrum??
  • Sarge

Sprayar med Ajax Shower Power , låter verka en stund & går sedan lös med en disksvamp (med grova sidan)
    Sköljer sedan av med varmt vatten & låter det torka med öppet fönster.
    Funkar även kanon med vanlig Vim (Jif)
    Rengör golvet (plastmatta) likadant

• Pappa G

Väggarna här städas mycket sällan, kanske 1 gång per år torkas de med fuktig mirakeltrasa. Lika blanka och snygga som när kaklet monterades.

• pimpim3

Hörde om nån som använde bilvax efter att ha tvättat kaklet. Undrar lite över om det är bra att ha så tätt inpå sig dock...

• grata

Ättika blandad med vatten, blir skinande rent, alla avlagringar försvinner

• Bebisfixerad

vim på heela vggarna låta de verkar ca 5min sen ta duschen å sprutan av låt de torka å de blänker underbart fiint eftr :)

• Sazee

jag använder eldorados badrumsspray. Sprayar över hela kaklet, skrubbar med disksvamp och använder ibland tandborste till fogarna coh sen sköljer jag bara av med vatten.. Sprayen luktar ganska starkt men det är de bästa medlet jag har prövat..

• pigg64

Jag har en städfirma och kan ge tips. Det brukar vara värst runt duschen, där kan behövas ta två gånger. Citek är bra, om det inte är väldigt mycket kalk. Då finns det starkare grejer. Börja med att spola på kallt vatten. Ha på citek med en svamp, har du ryggproblem! ta då en förlängsstång så är det enklare att arbeta. Skölj alltid av noga med kallt vatten. Kom ihåg att vara noga att skölja bort medlet. Annars kan fogmassan lösas upp. Om du torkar av med en fönsterskrapa först, och sedan en torr kökshandduk får du inte några stripor på kaklet.
    Du kan även ta bort kalk på kranar med citek, men låt det inte ligga på för länge, då lossnar emaljen.

• zuperduperme

gud vilka bra tips. själv använde ja det där silikbang idag och sen tog ja en svamp och skrubbade som faan. både golv och väggar. skäljde sen med vatten. att krypa runt på alla 4 är inget ja borde ha gjort när ja bara har 8 dagar kvar till bf kanske. känns ju nu

• zuperduperme
    pigg64 skrev 2009-06-30 14:42:12 följande:
    Jag har en städfirma och kan ge tips. Det brukar vara värst runt duschen, där kan behövas ta två gånger. Citek är bra, om det inte är väldigt mycket kalk. Då finns det starkare grejer. Börja med att spola på kallt vatten. Ha på citek med en svamp, har du ryggproblem! ta då en förlängsstång så är det enklare att arbeta. Skölj alltid av noga med kallt vatten. Kom ihåg att vara noga att skölja bort medlet. Annars kan fogmassan lösas upp. Om du torkar av med en fönsterskrapa först, och sedan en torr kökshandduk får du inte några stripor på kaklet. Du kan även ta bort kalk på kranar med citek, men låt det inte ligga på för länge, då lossnar emaljen.
    det låter ju bra att få tips av ett proffs {#lang_emotions_wink}..
    men vad är Citek och vart kan ja köpa de?? jag är nått av ett städ freak så gillar att testa nya saker
  • isisisis

Jag har också haft städfirma.
    Vi brukar använda målartvätt,kalkoff och ajax.
    Schotshbritesvamp större modell.
    Blir alltid bra.

• pigg64

Citek finns i de flesta butiker, typ! coop, kvantum mm. Det är ett kalklösande medel. Men kom ihåg att vädra, det gäller alltid när man använder starka medel. Det finns förlängningsskaft att köpa i de flesta butiker. Man fäster en schotshbrite svamp på fästet. Sedan är det bara att gå igång. Funkar även under badkaret. Kalklösande i badrum, fettlösande i kök, såpa,tvål på oljat trägolv, parkett.
    Lycka till med lillen

Svar på tråden hur städar ni ert kaklade badrum??