Inlägg från: MammatillAlva |Visa alla inlägg
  • MammatillAlva

Unga mammor, utbildningar

Hur gammal var du när ditt/dina barn föddes?
    Jag var 15 år när jag blev gravid, min dotter föddes två veckor innan min 16 års dag. I dag är jag snart 18 år gammal.

(Är född 1991 och dottern 2007)

Hade du utbildning innan du skaffade barn, iså fall vad?
    Jag hade grundskolan klar.

Hade du fast inkomst, eller fick du pengar från t.ex. socialen?
    Jag hade fast inkomst och arbetade som telefonförsäljare innan jag tog ut föräldrapenning när dottern föddes. Jag var ensamstående.

Anser du att det blivit en "trend" för unga att skaffa barn? motivera
    Jag vet inte riktigt om det har blivit en "trend" att unga skaffar barn, men det känns som det är fler och fler som är unga och har eller väntar barn. Men jag tror att de flesta har oftast inte planerat att bli gravida och de som har det har planerat det väl. Det finns säkert undantag.

Tror du att de flesta unga mammor väljer att börja plugga direkt efter mamma ledigheten om de har möjlighet, iså fall varför, varför inte?
    Jag själv har arbetat en kort period för att vänta in studierna. Men börjar studera nu hösten -09 på gymnasiet mitt första år. Tror det är olika från fall till fall.

• MammatillAlva

mamma och bonus mamma skrev 2009-07-01 13:46:38 följande:

Jag uppskattar verkligen era svar... det kommer underlätta mycket för mig.. jag har fått exakt dom svaren jag vill ha.. allra nöjd var jag med tjejen som var 17 när hon fick barn.. var jätte nöjd över dina svar =)
    Får man fråga varför du är mest nöjd med det svaret?
  • MammatillAlva

mamma och bonus mamma skrev 2009-07-07 06:49:12 följande:

För att du hade den perfekta åldern och du skrev de svar som jag ville höra men inte trodde jag skulle få =)
    Jag var inte 17 år när min dotter föddes, utan hon föddes två veckor innan min 16 årsdag. Så vems svar var de du syftade på?
  • MammatillAlva
    AtroCious skrev 2009-07-07 17:59:46 följande:
    Tror det kan vara mitt svar, för jag var 17.
    Det vad de jag med trodde men hon skrev så lustigt.
Svar på tråden Unga mammor, utbildningar