• vampyria2

Korkad sambo

tycker att det är dax för dig att gå vidare i ditt liv, du är inte redo för ett förhållande där det finns barn med.
    Att tvinga ett barn att bo med en vuxen som känner avsky emot det är barnmisshandel och väldigt fel, barnet är mer värt än så.
    Antagligen så är det du själv som ställer dig utan för i och med att du känner som du gör mot barnet och det är inte rätt mot någon av er.
    Vet din sambo om att du avskyr hans barn och vad tycker han om det i sånt fall?

• vampyria2
    Mittilvet skrev 2009-06-30 21:12:50 följande:
    Han kan låta det andra barnet bestämma hur mycket han vill när jag inte är hemma. Min sambo får göra hur mycket han vill med barnen då jag inte är hemma. Men när två vuxna finns så är det de som kommer överens om vad som ska göras även ifall det kan vara barnets förslag, det är fortfarande de vuxna som gör en överläggning och fattar ett gemensamt beslut.
    Och din sambo är inte vuxen nog för att besluta om han vill åka och bada med sitt barn?
  • vampyria2
    Mittilvet skrev 2009-06-30 21:17:20 följande:
    Nej, jag har inte PMS. Jag tycker bara att det är vuxna som bestämmer och inte barn. Mitt barn kommer inte bestämma över mig, varför skulle då andras få göra det utan att blinka?
    På vilket sätt är det barnet som har bestämmt tycker du, för mig låter det som om det är in sambo som har bestämmt att de ska åka och bada och att din bonus gärna ville ha dig med, inte för att han ville bestämma utan för att han ville ha dig där och ville visa det.
  • vampyria2
    Mittilvet skrev 2009-06-30 21:18:55 följande:
    Jo, men han skapar en klyfta i den han kallar sin fámilj och får mig att ta ännu mer avstånd ifrån deras symbios. Varför tror du ag kallar honom korkad? Jag behöver inte ännu mer ved på elden för att inte tycka om att hans barn sedan innan ränner här varannan vecka.
    Men varför är du i en relation där det ingår barn när du bara tycker att barnet är i vägen och då du avskyr det, förstår du att det inte är bra för någon av er?
    Varför utsätter du dig själv för att leva på det viset, måste vara jätte stressande och jobbigt.
    förstår allt det där med att man är kär m.m men om du går nu så har du chansen att hitta någon som får dig att må bra och slippa all den stress du utsätter dig och de andra för.
  • vampyria2
    Mittilvet skrev 2009-06-30 21:22:54 följande:
    Barnet är gemensamt vilket jag många stunder ångrar. Jag önskar att vi aldrig blev ett par men nu är vi det och jag tänker inte bli en bitter biomamma med barn som slängs hit och dit. Aldrig, aldrig, ALDRIG jag kommer fatta ett sådant beslut, jag kommer kämpa tills jag dör om jag så ska fortsätta spy känslomässigt varannan vecka tills det andra barnet slutar komma hem till oss.
    till vilken nytta och förstår du vad illa du gör både ditt bio och bonus barn? Tror du inte att ditt bio barn kommer märka hur det är och vet du syskon brukar skydda varandra så ditt barn kommer fara illa av det du gör.
    Om du har bestämmt dig för att stanna så gör åtminstonde det rätta och sök hjälp för att kuna komma närmare ditt bonusbarn, det finns hjälp att få och det skulle vara bäst för alla, även för dig.
  • vampyria2
    Mittilvet skrev 2009-06-30 21:26:12 följande:
    Weird One skrev 2009-06-30 21:21:52 följande: Men han ÄR ju utomstående, precis som min sambos mamma och kompisar och fler därtill. För mig ÄR han utomstående men SKIT I DET, har ALLA medvetet valt att fokusera på den där ungen och inte på själva problemet?????
    Problemet är din inställnig till barnet, din oförmåga att se det possetiva i att han frågade om inte du kunde följa med, istället beter du dig som en snorunge och säger nej, åker i väg och badar själv sen startar en tråd här där du beskriver hur illa du tycker om ditt bonus.
  • vampyria2
    Mittilvet skrev 2009-06-30 21:37:11 följande:
    Läs TS. Och prova nåt nytt: Försök sätt dig in i situationen till skillnad från andra.
    hmm du kanske borde skriva om TS då alla verkar missförstå dig, det kanske är du som har kominikations problem med både sambo och oss???
Svar på tråden Korkad sambo