-
Men nu var du ju faktiskt inte hemma när de bestämde detta. Du kunde åkt med om det nu var så hemskt att de skulle åka utan dig. Jag skulle bli jätteglad om min sambo åkte iväg och badade och hittade på saker med mitt barn.Istället för att bara sitta hemma dagarna i ända för att du inte tycker si och så, och för att du inte var med och bestämde.. Jösses, väx upp människa! Du låter som en lågstadie elev som alltid vill vara den som bestämmer. Synd om din sambo och barn....Mittilvet skrev 2009-06-30 21:12:50 följande:Han kan låta det andra barnet bestämma hur mycket han vill när jag inte är hemma.Min sambo får göra hur mycket han vill med barnen då jag inte är hemma.Men när två vuxna finns så är det de som kommer överens om vad som ska göras även ifall det kan vara barnets förslag, det är fortfarande de vuxna som gör en överläggning och fattar ett gemensamt beslut. -
Mittilvet skrev 2009-06-30 21:20:22 följande:Weird One skrev 2009-06-30 21:18:34 följande:Du har ju mage att spy galla på din egen sambo och hans barn,, hans stackars barn som du är riktig elak mot! Usch för att ha dig som sambo eller bonusmamma!
Vad jag är arg över?Har du inte läst TS och ändå har du mage att spy galla????? -
Jojomen,, ja har läst ts och alla inlägg du skrivit och förstår mig fortfarande inte på dig! Fy sjutton!Mittilvet skrev 2009-06-30 21:23:58 följande:En till som inte läst TS.Ni är helt otroliga, vet ni det?Och det är inte positivt menat. -
Barnet är gemensamt vilket jag många stunder ångrar.Jag önskar att vi aldrig blev ett par men nu är vi det och jag tänker inte bli en bitter biomamma med barn som slängs hit och dit.Aldrig, aldrig, ALDRIG jag kommer fatta ett sådant beslut, jag kommer kämpa tills jag dör om jag så ska fortsätta spy känslomässigt varannan vecka tills det andra barnet slutar komma hem till oss.Är du så svartsjuk över att din sambo har barn med en annan att du bara måste vara elak mot ditt bonusbarn för det?? Ger man sig in i leken får man leken tåla, inte fan är man elak och en ren martyr mot ett barn!! -
Mittilvet skrev 2009-06-30 21:26:12 följande:Weird One skrev 2009-06-30 21:21:52 följande:Men herregud,, det finns inget problem! Det är en jättebra sak av sin sambo att göra som han gjorde, förstår inte du det så behöver du nog hjälp!
Men han ÄR ju utomstående, precis som min sambos mamma och kompisar och fler därtill.För mig ÄR han utomstående men SKIT I DET, har ALLA medvetet valt att fokusera på den där ungen och inte på själva problemet????? -
Men det är väl inte så konstigt att sambon och hans barn vill passa på att umgås när de träffas. Sedan om du tycker det är så fel så får du väl prata med din sambo om detta och säga att du vill vara med och planera. Men att bli sur över att de åker och badar och leker ren martyr, det är bara omoget!Mittilvet skrev 2009-06-30 21:30:47 följande:Om du kände att du inte fick vara med och bestämma varannan vecka utan blev satt som "prio lägst" hade du mått bra då?Att du inte fick ha någon åsikt om hans barn och vad de gör, inte få någon förståenlse ifall du tog dig mod att berätta hur du mådde utan bara få en som visar agg emot dig och dubblar det du känner som obehagligt mot dig och skapa två "lag" i det som ska kallas hem, hade du fortfarande inte förstått då? -
"Om du kände att du inte fick vara med och bestämma varannan vecka utan blev satt som "prio lägst" hade du mått bra då?
Att du inte fick ha någon åsikt om hans barn och vad de gör, inte få någon förståenlse ifall du tog dig mod att berätta hur du mådde utan bara få en som visar agg emot dig och dubblar det du känner som obehagligt mot dig och skapa två "lag" i det som ska kallas hem, hade du fortfarande inte förstått då?"
Jag tror det skulle vara en förklaring från ts....
men jag kan ändå inte förstå hur man kan sitta och spy galla över sitt bonusbarn, sin egna familj! -
Är du senil nu också? Har du glömt av all skit du skrivit om ditt bonusbarn de senaste inläggen???!! JO det är din sambos barn,, tillhör sambon din familj så gör hans barn det också!!!Mittilvet skrev 2009-06-30 21:38:40 följande:Så jag "spyr galla" över barnet för att jag tycker att min sambo är korkad?Och nej, det barnet kommer aldrig någonsin tillhöra min familj.Aldrig någonsin. -
Vad är det du har emot ditt bonusbarn egentligen? Du får ditt bonusbarn att framstå som djävulen själv,,stackars barn :(Mittilvet skrev 2009-06-30 21:40:48 följande:Det som fastnat i min sits hade också ångrat att barnet hade den pappan.Den binder det andra barnet samman med mitt barn och det ångrar jag djupt. -
Ja, verkligen. Inte konstigt att bonusbarnet nu skulle visa agg mot ts om de nu vore så... Hade jag också gjort om min bonusmamma betedde sig som ts!Ella41 skrev 2009-06-30 21:44:43 följande:Inlägg 94, trådstartaren: Du har stora problem med det här tankesättet!! -
Du har fortfarande inte svarat på vad du har emot ditt bonusbarn? Något måste du ju ha emot han/hon eftersom du beteer dig som du gör,, eller är du rent av bara vääääldigt extremt svartsjuk :O?
-
tänker du svara på varför du avskyr bonusen så någon gång eller?
-
Men du kan ju inte avsky han för hans existens, det är ju inte ens hans fel! Du låter som en bitter surkärring som är oerhört svartsjuk!Mittilvet skrev 2009-06-30 22:34:00 följande:För att hans existens och sätt att vara är så långt ifrån det jag vill ha.Kortfattat.