• Polly S

Korkad sambo

jag förstår av ditt inlägg att du är arg, men jag kan inte riktigt relatera till det och det känns som om det är en massa andra saker som ligger till grund för det.

känner du att det är jobbigt med bonusen så ÄR det ju såklart jobbigt, oavsett vad folk här skriver.
    man kan inte älska eller ens tycka om på befallning.
    men om du tänker efter -vad är egentligen alternativet?
    du måste (om ditt & sambons förhållande ska funka iaf) tolerera och respektera bonusen.
    vet sambon hur du känner? om du förklarar att du känner dig överkörd, vad säger han då?

f.ö. anser jag det självklart att vuxna bestämmer och fattar beslut -men visst måste barnen få komma med förslag! menar du att ert barn aldrig kommer få föreslå ngt?

• Polly S

men du mår ju bevisligen inte bra av hur det är nu -kanske därför du uttrycker dig "hårt" här?
    FL är bra för att skriva av sig, men det hjälper ju bara tillfälligt. (om inte annat får du andra saker att irritera dig på här!)
    till syvende & sist är det du och sambon som måste reda ut det.

Mittilvet skrev 2009-06-30 23:26:40 följande:
    Polly S skrev 2009-06-30 23:18:37 följande: Jag har skrivit att barn gärna får föreslå saker och självklart ska de få som de vill ibland Men inte som en vana... Sambon vet delvis hur jag känner, vill inte tynga hans axlar för något han inte kan göra något åt, barnet finns och är hos sin pappa varannan vecka och jag får stå ut med det men jag anser, precis som du, att det är de vuxna som kommer överens om beslut gällande familjen/familjerna.
  • Polly S

mmm, men får du några tips?
    det självklara visste du ju redan!

Mittilvet skrev 2009-06-30 23:29:52 följande:
    Polly S skrev 2009-06-30 23:29:02 följande: ...därav tråden *suckar*
Svar på tråden Korkad sambo