Korkad sambo
Varför tycker du inte om ditt bonusbarn?Har det alltid varit så?Finns det någon anledning till att du inte tycker om honom, eller handlar det bara om att du är svartsjuk på honom?
Du visste från dag ett när du träffade den här mannen, att han hade ett barn sedan tidigare. Varför ens gå in i en relation då när du har så svårt för hans barn??Och sen sitta och gnälla att han stjäl all hans uppmärksamhet de veckor han är hos er.
Killen träffar ju inte sitt barn på en vecka, klart som fan han vill ägna honom lite extra tid då, det är ju hans barn!!
Gud förbjude att jag nånsin behöver separera från min man, så mina barn får en bonusmamma som dig.. herregud.
Och detta med att de bestämmer sig för att åka och bada.. varför haka upp sig på det egentligen?Du var inte ens hemma när beslutet togs.Tänk om jag skulle sitta o gnälla varje gång min sambo hittar på saker med barnen när jag ligger och sover på dagen,(jobbar natt) utan att fråga eller prata med mig först... gud så trist det skulle vara för alla parter.
Visst är det tråkigt att du känner på dig undanskuffad.. men jag får en känsla av att det är du själv som har orsakat problemet, och ingen annan.
Det är DU som drar dig undan de veckor bonusen, (som du inte gillar) är hos er.
Du sjunker till ett barns nivå när du tackar nej till att följa med på aktiviteter som de har bestämt, med formuleringen att du inte bara vill "följa med", utan det duger bara om beslutet är taget gemensamt av dig och din sambo, och inte av hans barn och honom.
Ni ska ju vara en enhetlig familj. Du, din sambo, ert barn, bonusen och hunden då.Men du väljer att dela upp er i två läger. du och ert barn mot honom och hans son varannan vecka. Du vill inte ens vara EN familj.
sen får din sambo skiten.Inser du inte hur det låter?
Familjerådgivning kanske vore på sin plats?