Korkad sambo
förstår dig helt och hållet TS
är/har varit i din sits också och känner/känt precis som du.
har man inte det så kanske man inte kan förstå?
jag håller helt med niah och inlägg 195 (var det va?)
min man ändrar sig också men det har blivit bättre varannan vecka, all energi går åt till att vara bonus till lags så att vi andra får liksom ta det som blir över,,,,,tid och energi.
blir min man arg besviken på bonus så visar han det inte alls på samma sätt som när han blir arg på oss andra
han har dock börjat vaknat pga att bonus nu blivit större och hålls helt enkelt på att köra över sin pappa helt och hållet,
bonus gör helt enkelt det som andan faller honom på (om ni förstår vad jag menar?)
pappa sa nej då struntade han i att komma till oss överhuvudtaget pappa ringde sms men varken biomamma eller bonus svarade
när han kommer hit efter antal veckor så säger han hej och sen undrar han när man kan åka och köpa ditt och datt
ha begär och tidbegär hela tiden blir liksom aldrig nöjd känns det som
min man har sedan några veckor sagt till mig
nu börjar jag få upp ögonen nu förstår jag vad du menar
tack vare att vi gick och pratade med någon utomstående om detta för det är inte hållbart
någon skrev att vi andra har pappa när bonus är hos mamma, vilket skitsnack ursäkta mig '
ska vi andra backa och vara mindre värda pga att bonus bor här varannan vecka?
bonus får full fokus av mamma mamma veckor full fokus hos pappa pappaveckor
och sen kan jag säga att vårat gemensamma barn inte alls får full fokus varken av pappa eller mamma.
men det gör i och för sig inget för hon är sju år yngre och har redan lärt sig att leka själv och med andra
i stället för att sitta och invänta att saker ska ramla över henne så har hon lärt sig att ta tag i saker
hon verkar aldrig ha tråkigt går och småpysslar
hjälper till gör hon också städar lite i rummet och lägger kläder till tvätt osv
bonus hjälper inte till alls mkt städar knappt rummet själv nej han har inte tid för han ska ju leka med kompisar eller pappa ja sen är det ju dags att åka till mamma igen.
jag är inte avundsjuk på bonus nej aboslut inte men jag blir lite orolig över hur det ska bli med honom i framtiden
behöver just aldrig ha några krav
kan inte vara ensam och roa sig
umgås gärna med vuxna
rädd för att missa något
ska bestämma över en hel familj
kan inte ta ett nej
ska inte behöva stå ansvar över något
och sist men inte minst DET ÄR JU SÅ SYND OM BONUS BARN (tycker en del)
ja det kanske är synd om dem? som kommer att bli så självupptagna och inte få vara barn ordentligt (obs drar inte alla över en kant)
jag har också hävdat att vi är två VUXNA i den här familjen och det är vi som ska prata ihop oss om något det är vi som bestämmer osv
barnen är barn
som tur är har min man vaknat och börjat fundera hur han har hållt på
lycka till TS