Calles matte skrev 2009-07-08 21:51:45 följande:
Anonym (konstigt) skrev 2009-07-08 19:09:13 följande:
Som jag uppfattar det handlar det inte alls om att TS sambo åkte iväg själv med barnen och badade, utan om att TS kände sig överkörd när hon inte ens fick höra om planerna (som ju låg på tid som hon troligtvis räknade med skulle bli gemensam), i förväg. Detta trots att hon flera gånger under dagen pratat med sin sambo. Hade hennes sambo någon gång under dagen när de talades vid nämnt för TS att "du, jag funderar på att ta med mig barnen och bada en sväng i kväll, har du lust att hänga med eller vill du hellre passa på att få lite tid hemma i lugn och ro?" så är jag helt övertygad om att situationen hade sett helt annorlunda ut.I en familj så planerar man den gemensamma tiden gemensamt, och precis som TS säger så bör de vuxna vara de som tar besluten. Det är inte möjligt om den ena vuxna parten inte ens informeras. Självklart kan man göra vad man vill på tid som ändå spenderas var för sig (t ex när den andre är på jobbet) men "gemensam" tid bör båda få lov att vara med och besluta om.På motsvarande sätt skulle jag aldrig låta bli att inkludera mina bonusbarn i planer som inträffar då de förväntas vara hos oss. Undrar hur de skulle känna om de när de kom hem någon dag mötte oss på parkeringen på väg någonstans utan att vi ens i förväg frågat om de ville följa med, trots att vi visste att de skulle komma. Hur skulle det kännas om de kommit 5 minuter för sent och missat oss, bara för att de inte visste vad vi planerat?
Jag håller med dig!
Visst jag gillar inte att hon inte gillar barnen.
Men jag har varit i en liknande situation och GILLAT barnen men det var bara sonen som gillade mig, dottern gjorde det inte och visade det tydligt också, det spelade ingen roll vad jag köpte henne vad jag och hon gjorde tillsamman eller att hon och hennes pappa gjorde saker ensamna.
Hon tog över ändå.
Till och med hennes lillebror såg det och sa det till henne, men då kunde hon ställa till en scen så allt skulle fokuseras på något annat.
Allt från att hon försökte få brorsan att ha fel till att spy rätt ut på golvet så pappa fick torka.