Inlägg från: Anonym (solig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (solig)

Korkad sambo

Har bara läst ts.

Känner igen det du skriver, har levt med en man som har en dotter sen tidigare, som också tillåtits vara den som bestämmer om allt.
    Dvs, mannen frågade först henne vad hon ville och sen fick jag frågan, i bästa fall.
    För det mesta var saker redan bestämda när jag kom hem.

Jag vet precis hur du menar med att känna sig överkörd, jag delar din uppfattning att beslut ska tas vuxna emellan och att barnen "följer med"

Din sambo kunde gott ha presenterat detta badförslag nån av alla de ggr han pratat med dig i telefon under dagen.

Känslan är SÅ otroligt bekant, jag hoppas att ingen av de som spyr galla på dig nånsin behöver känna sig åsidosatt, överkörd, och att komma i sista hand på det viset.

Särskilt inte när besluten tillåts tas av en unge.

• Anonym (solig)
    Madelene0 skrev 2009-07-01 12:34:27 följande:
    Anonym (solig) skrev 2009-07-01 10:08:02 följande:
    Men då är det ju mannen som tillåter att hans dotter bestämmer. Det kan man ju inte lasta barnet för.
    Läste du nånstans att barnet hade lastats för detta?
    Läs i så fall en gång till tack!
  • Anonym (solig)
    Mittilvet skrev 2009-07-01 22:28:27 följande:
    Jag kan citera det jag skrev även ifall det verkar som du är oförmögen att läsa vad det står utan hittar på egna innebörder i de meningar som ajg skriver, precis som de flesta andra.Men jag försöker, håll i dig nu:Barnet är gemensamt vilket jag många stunder ångrar.B A R N E T Ä R G E M E N S A M T V I L K E T J A G M Å N G A S T U N D E R Å N G R A R.VAR läser du att jag ångrar barnet?Jag ångrar att barnet är GEMENSAMT, läste du svenska öht i skolan?Herregud, att jag ORKAR med er...
    *kan inte låta bli att le*
    Vilket tålamod du har, jag hade gett upp förlängesen
  • Anonym (solig)

Anonym (#195 forts)

Åh, jag sitter i soffan och gör nästan vågen!
    Vilka bra inlägg, fulla med sunt förnuft .

Tänk om alla osäkra curlingföräldrar kunde läsa dessa och läsa igen, och inse skillnaden mellan att curla sina barn till total oförmåga och att fostra barn med en sund attityd till ansvar och beslut

*gör vågen*

(funderar på varför en del börjar prata om kadaverdisciplin så fort någon vågar säga emot ett barn, eller gud förbjude, ta ett beslut utan att inkludera sin treåring)

• Anonym (solig)

Anonym (#195 forts)

Åh, jag sitter i soffan och gör nästan vågen!
    Vilka bra inlägg, fulla med sunt förnuft .

Tänk om alla osäkra curlingföräldrar kunde läsa dessa och läsa igen, och inse skillnaden mellan att curla sina barn till total oförmåga och att fostra barn med en sund attityd till ansvar och beslut

*gör vågen*

(funderar på varför en del börjar prata om kadaverdisciplin så fort någon vågar säga emot ett barn, eller gud förbjude, ta ett beslut utan att inkludera sin treåring)

• Anonym (solig)

Anonym (barnens rätt) skrev 2009-07-03 12:12:55 följande:

Jag har inte hängt med i denna tråd från början. Läser bara följande vad TS skrivit i sista inlägget:
    Detta händer då man inte orkar läsa tråden men ändå ska kommentera!
    Vänligen LÄS innan du skriver så slipper du ställa irrelevanta frågor,tack!
  • Anonym (solig)
    Froststar skrev 2009-07-09 10:36:23 följande:
    Jag har minst ett par saker att säga dig och sedan kan du spy hur mycket du vill, precis som du skrivit i TS.1. Jag tycker väldigt, väldigt synd om din sambos barn. Stackars barn som behöver stå ut med någon med en sådan attityd som din. Stackaren försöker bounda, frågar om du vill följa med och du går på som en satkärring.2. Jag tycker väldigt, väldigt synd om din sambo. Han engagerar sig, gör NÅGOT med sina barn men du går på som en satkärring för att någon vågar göra NÅGOT som inte hennes majestät har godkänt.3. Jag tycker väldigt, väldigt synd om ert gemensamma barn. Istället för att det skapas en samhörighets- och familjekänsla i ert hem så gör du ALLT i din makt för att tydligt visa vilket barn som är vems och helst gnida in att din sambos barn egentligen inte hör hemma hos er.Du skriver att det "är minerad mark" att prata om sambons barn. Ja men HERREGUD, är du förvånad???? Det är inte jag. Jag är bara förvånad att din sambo fortfarande, överhuvudtaget, vill prata med dig om någonting ALLS.Problemet bottnar nog i det här (citerar dig): "dels för att jag känner sådan avsky mot barnets existens och sätt att vara,". Du verkar vara en av de där elaka styvmorsorna som egentligen inte vill ha en kille med barn men blir ihop med en sådan ändå bara för att med tiden försöka få bort hans barn sedan tidigare ur hans liv.Därmed är mitt kreativa förslag som följer:Be din sambo att dumpa dig och att han själv tar hand om båda barnen. Så kan du ägna minst 10 år av ditt liv åt att växa upp och lära dig lite ödmjukhet och vänlighet. En liten kurs i hur man uttrycker sig hade inte heller skadat, så kanske du kan låta bli att skriva att du "spyr" på folk.Om du inte tål sanningen så kan du ju alltid anmäla mitt inlägg. Hänvisa till att endast svar som stryker TS medhårs accepteras på FL. Jag har inte ens brytt mig om att skriva anonymt. Undrar bara, om du är så övertygad om att du har rätt och alla andra är idioter, varför skriver DU anonymt? Stå för dina åsikter. Eller kanske du vet inners inne att det är inte rätt?
    Ser i din pres. att du inte har några barn.
    Det är alltid lätt att uttala sig om nåt man inte har en aning om va?

"Man hittar alltid eskimåer
    som är beredda att tala om
    för dom som bor i
    Kongo hur man bäst
    står ut med hettan"

Jojo!
  • Anonym (solig)
    Froststar skrev 2009-07-09 11:40:26 följande:
    Anonym (solig) skrev 2009-07-09 11:33:41 följande:
    Jooohooo, godmorgon på dig. Måste jag ha egna barn för att veta hur man behandlar och inte behandlar barn? Räcker inte sunt förnuft långt längre? Hellre sunt förnuft än att man först skaffar barn och sedan intar en verklighetsfrånvarande attityd.Du vet ju ingenting om mig, du vet inte om jag haft barn, om jag haft bonusbarn, om jag har bonusbarn, hur många barn jag har runt mig, om jag träffar ledsna barn som har elaka styvmödrar, etc. Så det skadar inte att tänka lite innan man börjar skriva märkliga liknelser. Kanske en eskimå bättre vet hur man står ut med hettan för att han har varit tvungen att göra det när han bodde i Kongo tidigare. Och han led säkert mer av hettan än vad afrikanerna själv gör så han kanske hittade på sådana knep som afrikanerna aldrig tänkt på för att deras referensramar är så olika eskimåns.
    Du är väldigt duktig på att skriva arga nedsättande inlägg.
    Du verkar vara sämre på att läsa ett budskap och uppfatta innebörden eftersom det du svarar på inte ens är relevant för TS.

Prova, läs igen, läs gärna hennes andra inlägg i samma ämne, LÄS och FÖRSTÅ.
    FÖRSÖK att sätta dig in i en annan människas känslor och tankegångar innan du låter tangentbordet hamra.

Jag vet hur en motorcykel ser ut och fungerar, jag har däremot aldrig kört en, jag har inte körkort för mc, och därför ger jag mig inte in i debatten om hur man lagar en trasig båge eller trimmar den.
  • Anonym (solig)
    Froststar skrev 2009-07-09 12:16:16 följande:
    Anonym (solig) skrev 2009-07-09 11:57:58 följande:
    Behöver väl inte läsa en massa sidor med inlägg för att svara på TS? Har läst minst de första 6 sidorna, inte blev inläggen charmigare. Eller tycker du att det är trevligt att säga att ens sambos barn ränner hos dem varannan vecka? Ingen vettig människa säger så.Om du stör dig på mina svar eller känner dig träffad av dem får du själv hantera eftersom uppenbarligen är det du som stör dig. Så länge du inte förklarar vad du menar skulle vara fel med mina åsikter så är det inte lönt för mig att lägga energi på dina generella intetsägande kommentarer, t.ex. "försök att sätta dig in i en annan människas känslor". Det var just det jag gjorde, barnets och övriga familjens känslor pga en enda människa.Vad du vill diskutera är upp till dig och vad jag vill diskutera är upp till mig. Passar det inte, hoppa bara över mina inlägg. Skippa det anonyma, "soliga" signaturen då kanske man kan se i din presentation vad som gör dig till ytterst kvalificerad på området, mer än att du inte kan tåla något styvbarn.
    Jag anser inte att din åsikt är fel, en människas åsikt är just det, en ÅSIKT.
    Däremot tycker jag inte att du svarar på det som trådstartaren skrivit om utan du svamlar på om en detalj i sammanhanget taget ur sin helhet som du tycks ha hakat upp dig på.

I övrigt, om jag väljer att vara anonym eller ej, det är helt och hållet min sak att avgöra tack!
    Men ja, jag lever i stort sett i samma situation som TS, jag har egna barn OCH bonusbarn som det fungerar på ungefär sammas sätt med som i TS familj.

DET är i mina ögon mer "kvalificerande" än att bara sitta och spy galla på någon som lever i en tråkig familjesituation.

Nu är detta inte min tråd,inte heller är den din, så från och med nu inväntar jag inlägg ifrån trådstartaren innan jag skriver igen.

För din del hoppas jag att du får egna barn,då är det nog lättare att sätta sig in i en situation där det finns just barn.

Hoppas att du snart mår bättre, det kan inte vara kul att vara så hatisk!

Därför
Svar på tråden Korkad sambo