Froststar skrev 2009-07-09 12:16:16 följande:
Anonym (solig) skrev 2009-07-09 11:57:58 följande:
Behöver väl inte läsa en massa sidor med inlägg för att svara på TS? Har läst minst de första 6 sidorna, inte blev inläggen charmigare. Eller tycker du att det är trevligt att säga att ens sambos barn ränner hos dem varannan vecka? Ingen vettig människa säger så.Om du stör dig på mina svar eller känner dig träffad av dem får du själv hantera eftersom uppenbarligen är det du som stör dig. Så länge du inte förklarar vad du menar skulle vara fel med mina åsikter så är det inte lönt för mig att lägga energi på dina generella intetsägande kommentarer, t.ex. "försök att sätta dig in i en annan människas känslor". Det var just det jag gjorde, barnets och övriga familjens känslor pga en enda människa.Vad du vill diskutera är upp till dig och vad jag vill diskutera är upp till mig. Passar det inte, hoppa bara över mina inlägg. Skippa det anonyma, "soliga" signaturen då kanske man kan se i din presentation vad som gör dig till ytterst kvalificerad på området, mer än att du inte kan tåla något styvbarn.
Jag anser inte att din åsikt är fel, en människas åsikt är just det, en ÅSIKT.
Däremot tycker jag inte att du svarar på det som trådstartaren skrivit om utan du svamlar på om en detalj i sammanhanget taget ur sin helhet som du tycks ha hakat upp dig på.
I övrigt, om jag väljer att vara anonym eller ej, det är helt och hållet min sak att avgöra tack!
Men ja, jag lever i stort sett i samma situation som TS, jag har egna barn OCH bonusbarn som det fungerar på ungefär sammas sätt med som i TS familj.
DET är i mina ögon mer "kvalificerande" än att bara sitta och spy galla på någon som lever i en tråkig familjesituation.
Nu är detta inte min tråd,inte heller är den din, så från och med nu inväntar jag inlägg ifrån trådstartaren innan jag skriver igen.
För din del hoppas jag att du får egna barn,då är det nog lättare att sätta sig in i en situation där det finns just barn.
Hoppas att du snart mår bättre, det kan inte vara kul att vara så hatisk!
Därför