• Madelene0

Korkad sambo

Anonym (solig) skrev 2009-07-01 10:08:02 följande:

Har bara läst ts. Känner igen det du skriver, har levt med en man som har en dotter sen tidigare, som också tillåtits vara den som bestämmer om allt. Dvs, mannen frågade först henne vad hon ville och sen fick jag frågan, i bästa fall. För det mesta var saker redan bestämda när jag kom hem. Jag vet precis hur du menar med att känna sig överkörd, jag delar din uppfattning att beslut ska tas vuxna emellan och att barnen "följer med" Din sambo kunde gott ha presenterat detta badförslag nån av alla de ggr han pratat med dig i telefon under dagen. Känslan är SÅ otroligt bekant, jag hoppas att ingen av de som spyr galla på dig nånsin behöver känna sig åsidosatt, överkörd, och att komma i sista hand på det viset. Särskilt inte när besluten tillåts tas av en unge.
    Men då är det ju mannen som tillåter att hans dotter bestämmer. Det kan man ju inte lasta barnet för.
  • Madelene0

Anonym (solig) skrev 2009-07-01 12:38:15 följande:

Läste du nånstans att barnet hade lastats för detta? Läs i så fall en gång till tack!
    Ne inte direkt men det var känslan jag fick. Men hur som helst ser jag vad som är problem är egentligen..
  • Madelene0
    iolanthe skrev 2009-07-01 12:42:08 följande:
    Självklart kan man inte lasta barnet för en sån sak, men jag tror att det är lätt att det blir så. Det är lättare att skylla på nån annan än den man älskar mest. Jag menar, hur ofta skyller man inte på den andra kvinnan när mannen varit otrogen, istället för att inse att det är helt och hållet mannens fel och hans ansvar.
    Nej visst det är sant. Men är vuxen tycker jag iaf att man har en skyldighet att skydda barnen om det är sina egna el nån annans.
  • Madelene0

Anonym (solig) skrev 2009-07-09 12:28:42 följande:

Jag anser inte att din åsikt är fel, en människas åsikt är just det, en ÅSIKT.Däremot tycker jag inte att du svarar på det som trådstartaren skrivit om utan du svamlar på om en detalj i sammanhanget taget ur sin helhet som du tycks ha hakat upp dig på.I övrigt, om jag väljer att vara anonym eller ej, det är helt och hållet min sak att avgöra tack!Men ja, jag lever i stort sett i samma situation som TS, jag har egna barn OCH bonusbarn som det fungerar på ungefär sammas sätt med som i TS familj.DET är i mina ögon mer "kvalificerande" än att bara sitta och spy galla på någon som lever i en tråkig familjesituation. Nu är detta inte min tråd,inte heller är den din, så från och med nu inväntar jag inlägg ifrån trådstartaren innan jag skriver igen.För din del hoppas jag att du får egna barn,då är det nog lättare att sätta sig in i en situation där det finns just barn.Hoppas att du snart mår bättre, det kan inte vara kul att vara så hatisk!Därför
    Tycker inte Froststar sitter och spyr galla över någon. Det skulle vara du i sådana fall.. Du kan ju inte sitta och bestämma riktlinjer för alla på forumet. Vem som är kvalificerad att säga vad..
  • Madelene0
    Mittilvet skrev 2009-07-10 00:08:40 följande:
    Tack
    Får alla som inte håller med dig samma bemötande?
    Man måste ju kunna ha olika åsikter. Annars hade ju den här tråden blivit väldigt enformig eller hur?
  • Madelene0
    Mittilvet skrev 2009-07-10 11:26:09 följande:
    Den är, som alla andra styvtrådar, redan enformig.Det är samma gnäll från biosidan som vanligt, samma gnäll från präktiga bonusmammor som aldrig varit med om en enda prövning, samma svar från folk som inte har en aning om vad de skriver om eftersom de inte har någon som helst erfarenhet, samma "pappan ska prioritera sitt barn" framför allt och samma inskränkta syn på olika helheter.Det flesta ser inte att det inte handlar om att han och ungen inte får göra nåt och folk vill som vanligt inte förstå eller komma ur sitt hatiska lilla skal mot de som inte kastar rosor åt andras ungar.Trådar som har med styvungar att göra får alltid samma tvist, det är samma folk som skriver samma gamla dumma påståenden, samma gamla ogenomtänkta påhopp och "lösningar"Så tråden är redan enformig, inget nytt under solen direkt.*gäspar*
    Så orsaken till att du startade denna tråd är? :)
Svar på tråden Korkad sambo