• Pappa med 3

Korkad sambo

Anonym skrev 2009-07-09 13:56:40 följande:
    Till TS.Jag är uppväxt på samma sätt som dig med att dom vuxna bestämmer.I förhållandet som jag lever i nu ingår även där ett bonusbarn, som bestämmer allt.Jag kan reta mig till förbannelse när barnet säger att nu ska ditten och datten göras och sambon står i givakt.Sambon har ett jobb som innebär att han är nära hemma och jobbar. Barnet kan ringa närsomhelst under dagen och skall bli skjutsad hit och dit och sambon släpper allt han har för händer.Det ska tilläggas att det oftast rör sig om skjutsresor som tar 2 minuter med bil och 6 minuter med cykel, större är inte byn som vi bor i. Dock tar det 15 minuter fram och tillbaka mellan byn och sambons jobb..Förra fredagen hade sambon och jag smitt lite planer för kvällen. Vi skulle ta vattenskotern och åka ut och köra och sen ligga på någon klippa och bara mysa.Givetvis dök det upp ett barn, precis som han kände på sig att något var i görningen.Gissa om jag blev stum när jag hör honom säga "-Men låna ......´s båt så åker vi ut allihopa!"Där sket sig den myskvällen!Jag har försökt att säga till sambon att han inte skall låta sonen bestämma allt men det går liksom inte in.Sambon ser nämligen inte på saken på samma sätt som mig.
    Curlingföräldrar finns det många av nuförtiden.
    Det är nog viktig att man har en gemensam grund att stå på när det gäller barnuppfostran.
    Annars är det nog lätt att det blir en kil mellan föräldrarna.
    Barnet kan lätt utnyttja om man inte är överens
  • Pappa med 3

Att bo ihop med en partner som inte klarar att kommunicera kan va skitjobbigt.
    Har varit där.
    Spelar ingen roll hur mycket man diskuterar saker, man kommmer ändå inte överens. Eftersom man ändå inte når fram.
    Jag tyckte det var skönt när jag äntligen skilde mig.
    Då kunde man göra som man ville.
    Slapp det irritationsmomentet ju.

Vissa människor kan man inte få att förändra sig.
    Då är det bättre att bara vandra vidare.

• Pappa med 3
    Mittilvet skrev 2009-07-10 11:26:09 följande:
    Den är, som alla andra styvtrådar, redan enformig.Det är samma gnäll från biosidan som vanligt, samma gnäll från präktiga bonusmammor som aldrig varit med om en enda prövning, samma svar från folk som inte har en aning om vad de skriver om eftersom de inte har någon som helst erfarenhet, samma "pappan ska prioritera sitt barn" framför allt och samma inskränkta syn på olika helheter.Det flesta ser inte att det inte handlar om att han och ungen inte får göra nåt och folk vill som vanligt inte förstå eller komma ur sitt hatiska lilla skal mot de som inte kastar rosor åt andras ungar.Trådar som har med styvungar att göra får alltid samma tvist, det är samma folk som skriver samma gamla dumma påståenden, samma gamla ogenomtänkta påhopp och "lösningar"Så tråden är redan enformig, inget nytt under solen direkt.*gäspar*
    Varför starta liknande trådar om och om igen då...
Svar på tråden Korkad sambo