• Mittilvet

Korkad sambo

festia skrev 2009-06-30 21:30:22 följande:
    Du, vi alla som kritiserar dig har nog läst ts! Tycker du borde rannsaka dig själv om varför du känner avsky för ett barn? Jösses, kvinna. Ta dig i kragen och väx upp.
    Kragen har jag som en strypsnara kring halsen och dessvärre är jag redan vuxen så jag kan inte ens se ljuset i tunneln just nu.

Ni må ha läst men ni förstår ingenting.
  • Mittilvet
    Sandriisch skrev 2009-06-30 21:29:36 följande:
    men suck :S Skulle dom behövt ringa till ditt jobb och FRÅGA dig om dom får åka och bada eftersom du blir så sur för dom åkte iväg.. ?! Det är ju inte meningen dom skall behöva sitta inne hela dagen när det är fint väder och behöva vänta på dig!! Suck.. ! hur gamal är du?
    En till som inte vill förstå.
  • Mittilvet
    Sandriisch skrev 2009-06-30 21:35:06 följande:
    Ja men gör något åt det då?!?! Ist för att sitta bakom en data skärm och vara förbanna dpå han ?
    Å du som andra påstår också att du läst TS eller?

Jag skrattar IHJÄL mig
  • Mittilvet
    OMWF skrev 2009-06-30 21:35:49 följande:
    Men förklara då.
    Läs TS. Och prova nåt nytt:

Försök sätt dig in i situationen till skillnad från andra.
  • Mittilvet
    MammaTillNeoh skrev 2009-06-30 21:37:08 följande:
    "Om du kände att du inte fick vara med och bestämma varannan vecka utan blev satt som "prio lägst" hade du mått bra då?Att du inte fick ha någon åsikt om hans barn och vad de gör, inte få någon förståenlse ifall du tog dig mod att berätta hur du mådde utan bara få en som visar agg emot dig och dubblar det du känner som obehagligt mot dig och skapa två "lag" i det som ska kallas hem, hade du fortfarande inte förstått då?"Jag tror det skulle vara en förklaring från ts....men jag kan ändå inte förstå hur man kan sitta och spy galla över sitt bonusbarn, sin egna familj!
    Så jag "spyr galla" över barnet för att jag tycker att min sambo är korkad?

Och nej, det barnet kommer aldrig någonsin tillhöra min familj.
    Aldrig någonsin.
  • Mittilvet
    Venla skrev 2009-06-30 21:38:54 följande:
    Nä, vi förstår faktiskt inte varför du är så förbannad. Du klarar uppenbarligen inte av att förklara det mer än att han inte får hitta på saker med barnen när du inte är med eftersom du inte har fått vara med och bestämma. Det är det som du förmedlar och att hans barn skulle vara mindre värt utan att ge någon förklaring till det. Dessutom skriver du att du ångrar ditt eget barn. Det om något visar att det är du som är problemet, inte han, inte bonus barnet och inte ert gemensamma barn heller.
    Det som fastnat i min sits hade också ångrat att barnet hade den pappan.
    Den binder det andra barnet samman med mitt barn och det ångrar jag djupt.
  • Mittilvet
    MammaTillNeoh skrev 2009-06-30 21:40:22 följande:
    Är du senil nu också? Har du glömt av all skit du skrivit om ditt bonusbarn de senaste inläggen???!! JO det är din sambos barn,, tillhör sambon din familj så gör hans barn det också!!!
    Nej, det barnet kommer inte kallas familj av mig, inte en chans i världen.

Han kan tillhöra andra familjer, det stuntar jag fullständigt i.
  • Mittilvet
    mjukisvicki skrev 2009-06-30 21:43:56 följande:
    tycker synd om din sambo och den som verkar vara korkad är då inte han.
    Ärligt att bjuda på dig själv så men det behövs verkligen inte
  • Mittilvet
    Venla skrev 2009-06-30 21:26:13 följande:
    Du är redan en bitter biomamma. Om du ångrar ditt eget barn så behöver du en psykolog, inte FL.
    Vart läser du att jag ångrar mitt barn förutom mellan raderna?
    Jag ångrar valet av pappan då det dessvärre binder mitt barn genetiskt till det andra barnet.
  • Mittilvet
    MLT skrev 2009-06-30 21:38:46 följande:
    Det var hårda ord du fått.. strunta i dom! Jag kan inte tänka mig att det här är allt? Det måste finnas andra saker, men att det här blev droppen som rann över, eller? Inte många hade reagerat som du i den situationen som du beskrev. Men däremot verkar det som att du av andra orsaker känner dig utanför?Det är kanske inte riktigt samma sak, men jag kan ibland uppleva att jag inte får reda på saker av min sambo. Han sa upp sig förra året för att vi skulle kunna leva ihop (han jobbar ca 12-8 timmar om dagen) och jag trodde att det var det som gällde, men så på julfesten får jag veta av andra att han ändrade sig. Men det sa han aldrig till mig(!) Han fick 4 veckors semester i år istället för tre, men det sa han aldrig till mig utan jag fick veta det av hans syster häromdagen. Killar är inte så bra när det gäller att framföra information. Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta :)Jag har också svårt att framföra åsikter, får honom också att ställa sig i försvar. Har börjat mina smatal med att lugnt och sakligt förklara att nu kommer jag framföra en åsikt om något som jag måste prata om. Jag förklarar övertydligt att jag inte är ute efter att kritisera eller att han har gjort något fel, utan att jag bara vill att han ska försöka förstå mig. Det hjälper faktiskt, vi kan prata mycket bättre nuförtiden utan massa drama och överdrivna reaktioner så fort jag tycker något.
    *kramar om och ser att alla inte är hopplösa fall*
Svar på tråden Korkad sambo