Pormoicheia skrev 2009-06-30 22:46:05 följande:
wow betyder world of warcraft och är ett online rollspel många manliga sambos verkar fylla ut livet med (istället för att spendera tiden med familjen och avlasta mödrarna till sina barn).I övrigt. Är du säker på att det var barnet som faktiskt kom med förslaget från första början?Bara för att det var barnet som frågade ute på parkeringen betyder ju inte det nödvändigtvis att det var h*n som kom på att de skulle åka och bada...
Han föreslog och min sambo godkände hans önskemål även ifall det innebar att vårat barn fick helt stå tillbaka.
De kom hem NU f.ö, bra tid för en 16-månaders att lägga sig på.
Han hade heller inte fått mat eller bytt blöja efter att ha bajsat eftersom sambon hellre fokuserade på att ta med handduk till sitt mer prioriterade barn än mat, blöja och läggningstid för ett barn i koltåldern.
Hur WOW kom in i bilden vet jag inte?
Trodde det var relevant och inte hade med onlinespelet att göra men hursomhelst, jag tycker inte om att allt ska kretsa runt det barnet bara för att ahn existerar.
Jag existerar också. Och våran 16-månaders. Och våran hund som brutit tassen men som ändå snällt fick stappla sig iväg på tre ben bara för att barnet ville iväg.
Tråden handlar om att jag tycker att min sambo är korkad som bortser helt ifrån mig barna för att barnet är här, där är problemet just nu.
Att jag inte tycker om det barnet är en annan sak, det finns en uppsjö andra trådar vi alla kan diskutera mina känslor för honom.
Nu handlar det om min sambos övertramp att inte låta mig få ett ord i planering gällande min familj.
Men istort sett (finns undantag och ni vet vilka ni är) alla ni som läser kommer HELT bortse ifrån detta och bara låsa er fast vid det stackars srackars lilla oskyldiga barnet istället för att problemet ligger i att jag känner mig obetydlig och osynlig.
Patetiskt.