Surrugat mamma???
Hej
Detta kommer nog bli lite långt men behöver lite råd och kanske lite regl hjälp.....
Skall ta det från början.
Vi har nu försökt att bli med barn i 8 år. MÅNGA IVF är gjorda och det som är felet är att jag har pco det innebär ingen ägglossning. Altså kan jag bli gravid.... Men det går bara inte av någon anledning... mannens spermier är bra.
Nu har vi en kontakt som försöker att hjälpa oss i antingen filipinerna eller kina.
Det som skall hända om planerna går är....
Vi hittar en tjej som kan få min manns spermier inseminerade och förhoppningsvis bli gravid. När hon skall föda vill vi flyga henne till ett annat land malaysia där hon får föra. min manns och hennes biologiska barn. Sedan är planerna att flyga hem barnet till sverige och att jag skall adoptera barnet så jag blir mamma på papper.
Detta är väl inte riktigt rätt tror jag men det är den utvägen vi känner tar minst tid.
Men vad har det för konsikvenser?
Surrogatmamma kommer att få en hel del pengar för att göra detta och ett kontrakt skrivet också.
Men vad kan gå snett?
Min rtanke är ju här i sverige att det kommer att bli problem för mig att adoptera barnet? Vi är ju gifta men i och med att han är biologisk pappa så blir det enligt sverige att han varit otrogen.... För man säger väl inte sanningen? Det var tanken att inte göra det varjefall....
Har någon gjort så här?
Eller har någon erfarenheter innom regler innom sånt här ....?
Snälla jag behöver råd och hjälp!