• Anonym

Jag är den enda av syskonskaran som ärver pappa

Jag har växt upp med pappa och mamma.
    De skilde sig för 5 år sen men är goda vänner.

Pappa har barn sen tidigare,långt innan mig,2 stycken,som han träffat en gång.
    Han har aldrig haft intresse för dem (de är vuxna nu liksom jag).
    Mamman till barnen var ett engångsligg.
    Pappa har sen jag föddes gömt sina pengar,mycket pengar.
    Hela livet har han sparat bara till mig som bara han och mamma vet om.

Och han har sen jag föddes säkrat sina tillgångar,och skrivit över mycket på mamma.Så med andra ord så får de andra barnen nästan ingenting.

Han berättade detta till mig nu,för han har blivit sjuk,mycket sjuk.
    Blev chockad att han hade så mycket pengar,men glad.
    Pengarna ska gå enbart till mig.

Kommer någon annan att märka detta?
    Jag antar att om och när han dör,kommer de andra barnen säkert vilja ha och ha...trots att de inte känner min älskade pappa.

• Svar på tråden Jag är den enda av syskonskaran som ärver pappa
  • Anonym (?)

om nån kommer att märka det kan knappast vi veta? eller hur var frågan?

• Anonym

Var båda barnen engångs ligg? Vad spelar det för roll, har barnen gjort honom något, vilken egoistisk karl du verkar ju ha ärvt det av honom i allafall.

• Anonym (Fy)

Står pengarna på din mamma så får du dom inte förrän hon också dör. Fast det visste du kanske redan?
    I övrigt tycker jag det är sniket av din far.

• Anonym

Sniket?Han känner ju inte barnen.
    Det är tvillingar jag pratar om,därav engångsligg.

Han hade stora pengar hemma som han ville att jag ska ta nu,men vågar man lägga in dem på banken?Kommer de att undra?

• Anonym

Jag tycker det är rätt att du får pengarna. Finns det skrivet att pengarna är till dig ska väl inte någon annan kunna få dom, typ ett testamente

• Dr Mupp

Han kan inte testamentera allt till dig. När han dör kommer de andra barnen få veta det och kommer ha rätt till sin del. Man kan i sverige inte göra nån arvlös förutom genom att se till att de inte finns nått att ärva.

• puss
    Anonym skrev 2009-06-30 22:58:34 följande:
    Sniket?Han känner ju inte barnen.Det är tvillingar jag pratar om,därav engångsligg.Han hade stora pengar hemma som han ville att jag ska ta nu,men vågar man lägga in dem på banken?Kommer de att undra?
    kollar de ditt konto?
    kul att du blev glad för pengarna,eller trist att han ska dö kanske??
  • puss
    Dr Mupp skrev 2009-06-30 22:59:31 följande:
    Han kan inte testamentera allt till dig. När han dör kommer de andra barnen få veta det och kommer ha rätt till sin del. Man kan i sverige inte göra nån arvlös förutom genom att se till att de inte finns nått att ärva.
    han skriver ju över ägandet på mamman, som tydligen ska ge ts allt.
  • Anonym (Bankfack)

Skaffa dig ett bankfack och lägg pengarna i.

• JoKo

Det är väl inte sniket av pappan!?!?
    Vi har ju ingen aning om hurvida barnens mamma (engångsligget) "lurade" honom så hon skulle få barn mot hans vilja?
    Alltså kanske hon valde att skaffa barn ensam, utan honom för att hon ville. DET är väl sniket om något??

Ja, synd om barnen som inte haft någon bio.pappa. Visst. Men om de inte haft någon relation kan man ju för 17 inte beskylla TS pappa för att vara snål?!

TS - Vet inget om vem som får veta vad gällande arv. Blev bara förbaskad på mupparna som tycker det är girigt av dig.
    Ta vara på din pappa sista tiden!

Svar på tråden Jag är den enda av syskonskaran som ärver pappa