Inlägg från: Solrosskogen |Visa alla inlägg
  • Solrosskogen

Fria till sambon

Jag har gått i tankarna på att fria till min sambo nu ett tag, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga så att det blir på ett bra sätt, vill ju ändå att det ska lyckas. Ska man överraska honom när han verkligen inte kan ana det eller ska man hitta på något mysigt ihop och ta fram ringen då ?! Jag har ingen aning. .
    Han brukar skoja och säga att om det ska bli något frieri/förlovning så är det jag som får "ta tag i det".

Sen vill jag ju inte fria utan ringar för det känns så fel på något sätt. Om det ska frias så ska det ju va ordentligt. Och hur ska man få tag på en ring som passar honom. Jag har hört att man kan få provisoriska ringar för att sedan kunna välja tillsammans vid ett senare tillfälle, stämmer det?

Men samtidigt är jag rädd för att han säger nej, att han inte vill.
    Vi har varit tillsammans i snart1,5 år nu och båda vill verkligen ha ett liv tillsammans, bilda familj osv (något som inte är aktuellt nu utan längre fram då vi båda jobbar och bor litet osv).
    Är det för tidigt att fria till honom ?

Någon som har några tips och idéer där ute.. ?!

• Svar på tråden Fria till sambon
  • Solrosskogen

Nej, det är ju han som ska veta det först.. Ingen annan, mer än dom i butiken om jag nu ska ha ringar .. Så inget offentligt.

Men liksom.. fan, det är ju jättesvårt detta speciellt om man vill att det ska bli bra.

Hur skulle ni där ute göra!!? ? :O

Svar på tråden Fria till sambon