bada i havet efter snitt?
När brukar man få bada i havet efter kejsarsnitt? Ska snittas den 6 juli och skulle så gärna vilja bada innan hösten...
När brukar man få bada i havet efter kejsarsnitt? Ska snittas den 6 juli och skulle så gärna vilja bada innan hösten...
man får ju inte bada så länge man har avslag och det kan man ha LÄNGE! Sen ska inte snittet i sig göra nån direkt skillnad.
Du får bada när snittet har läkt och du inte har avslag längre... hur lång tid det tar är omöjligt att säga eftersom det är så olika för alla...
När jag snittade i juli 2006 fick jag infektion så såret var inte riktigt läkt och fint förren 4 veckor senare... Men jag hade avslag i 8 veckor....
Hej ts! Jag ska snittas den 9 juli och har oxå funderat kring detta. Det är tyvärr som dom andra här i tråden säger, att så länge du har avslag så ska man inte bada i havet Så jag passar på att bada massor nu! Lycka till med snittet!
Tack för svaren, verkar deppigt med avslaget... Minns inte hur länge jag hade det med första barnet men det var ju mer än en månad i alla fall Har hunnit bada en gång i alla fall, man får glädjas åt det lilla... Och kanske åka på värsta badsemestern i oktober