• StrawberryDaquiri

Hur f*n håller man spindlarna borta?!

Blir tokig! Är sjukt spindelrädd och den senaste veckan har vi hasft massor här inne. Vågar knappt vara här. Idag när jag stod och plockade med tvätt kröp det upp en skit stor på min hand, höll på att svimma. Ringde sambon som fick komma hem och slå ihjäl den. Det är så jäkla jobbigt, vågar inte vädra, inte sova...är rent utsagt livrädd! Vad gör man? Vi har egen ingång från innegården och jag har sett att de finns lika spindlar där ute efter väggen som är vid vårt badrum. Hur fan tar de sig in? Det är sånna där stora äckliga, verkligen jätte stora. Sånna med en runt kropp och sen skit LÅNGA ben. Finns det något medel man kan spreja, typ som myrmedel? Står inte ut här, känns som de kryper på hela mig. Det här får mig att längta till vintern!

• Svar på tråden Hur f*n håller man spindlarna borta?!
  • Inana

Haha. Word!

Samma här. Min man får ta sig hem från jobbet när de dyker upp här hemma... Det är värst på hösten... Ofta i badrummet. De tar sig in genom ventilationer, öppna fönster... Vidriga avskum. Förstår precis hur det känns!

• StrawberryDaquiri

Skönt att man inte är ensam, känner mig rätt fjollig men är verkligen livrädd för dem! :)
    Ja i badrummet är det värst hos oss men har även sett dem i sovrummet. Jag har inte haft fönstren öppna för jag vågar inte. Köpte en fläkt igår istället! :)
    Kan man kanske sätta något nät eller något över ventilerna? Har du nå tips?

• snissen

Me too....burr!
    Jag har tänkt mig att gå i kb- terapi, jag vill inte föra vidare min sjuka noja till mitt barn. Det är nog det enda att göra- de små djävlarna dyker ju upp när man minst väntar det.. dom går inte att stoppa... iiiih!

• emme 86

Jag är oxå sjukt rädd för spindlar o igår åkte jag o fixade insektsnät och karborreband att fästa runt fönstret i vårt sovrum då jag inte vågar ha det öppet annars. Det kanske kan vara något för er? Finns ju att sätta för dörrar o så oxå.

• StrawberryDaquiri
    snissen skrev 2009-07-02 11:54:11 följande:
    Me too....burr!Jag har tänkt mig att gå i kb- terapi, jag vill inte föra vidare min sjuka noja till mitt barn. Det är nog det enda att göra- de små djävlarna dyker ju upp när man minst väntar det.. dom går inte att stoppa... iiiih!
    Men nått måste man väl kunna göra?! Det är ju hemskt att man inte ska kunna vara i sin egen lägenhet längre!
  • StrawberryDaquiri

emme 86 skrev 2009-07-02 11:55:38 följande:

Jag är oxå sjukt rädd för spindlar o igår åkte jag o fixade insektsnät och karborreband att fästa runt fönstret i vårt sovrum då jag inte vågar ha det öppet annars. Det kanske kan vara något för er? Finns ju att sätta för dörrar o så oxå.
    Ja vi får nog skaffa det vi också men vet inte om jag vågar lita på det, känns som om de tar sig in ändå! Tror faktiskt inte att det är genom fönstren de kommer hos oss utan genom någon springa eller någon ventil. Fan va nojjig man blir av att sitta här inne, så fort det känns som att de kryper till på kroppen håller jag på att svimma av rädsla!
  • emme 86
    StrawberryDaquiri skrev 2009-07-02 11:58:38 följande:
    emme 86 skrev 2009-07-02 11:55:38 följande:
    Ja vi får nog skaffa det vi också men vet inte om jag vågar lita på det, känns som om de tar sig in ändå! Tror faktiskt inte att det är genom fönstren de kommer hos oss utan genom någon springa eller någon ventil. Fan va nojjig man blir av att sitta här inne, så fort det känns som att de kryper till på kroppen håller jag på att svimma av rädsla!
    Men det går ju att sätta karborren överallt så det funkar vid ventiler oxå, det är ju värt att prova iaf. Ja köpte på Lantmännen, 59kr kostade de för ett helt sett till fönster.
  • StrawberryDaquiri

emme 86 skrev 2009-07-02 12:01:07 följande:

Men det går ju att sätta karborren överallt så det funkar vid ventiler oxå, det är ju värt att prova iaf. Ja köpte på Lantmännen, 59kr kostade de för ett helt sett till fönster.
    Ska absolut prova det, allt är värt att försöka! :)
  • Aiwendil

Det finns nåt som heter "radar" som jag har hört att man kan spreja i typ vrår och fönsterhörnor m.m
    Har inte provat det ännu dock...

/ Spindelrädd

Isak ska få en lillebror ~ BF 2009.08.21
  • Madame Mom

Är också löjligt rädd för dessa åttabenta monster...
    Kan glädja dig med att det finns något som heter spindelskrämma och det är en liten "apparat" som sänder ut ultraljudsvågor och därmed hålle spindlarna borta.
    Vi köpte en sån men när vi packade upp den kunde vi läsa att man inte får använda den om man har tex. hamster i huset...  Just hamster har min 6-åriga dotter och jag tror inte hon vill byta den mot en spindelskrämma...   :(

Svar på tråden Hur f*n håller man spindlarna borta?!