• Mammatilltretroll

Jacka eller overall till 7-12 mån bebis?

Meja är nu 6 månader och i höst/vinter kommer hon att både sitta i sin Bugaboo med tjock åkpåse samt bli buren i sele/sjal en del (innan för jackan men ev med jackan oknäppt beroende på om hon får plats innanför

Nu undrar jag:
    Köper man en jacka eller en overall till henne?
    Blir det för varmt med overall + åkpåse och blir det för kallt med tjocka byxor + jacka om hon sitter i sjal/sele?

Känns som att hon ska bli så orörlig i en overall..men kanske för kall i jacka?

HJÄLP!

• Svar på tråden Jacka eller overall till 7-12 mån bebis?
  • luzorsus

jag köper definitvt overall till min tjej som är 9 1/2 månad, vi bor i Umeå och här kan det bli kall toch om hon börjar gå i vinter vill jag att hon ska ha overall, kansk eköper en jcka hon kan ha på de dagar som inte är så kalla.

• mina barn

Skulle nog ha satsat på både och. Om inte den möjligheten finns så skulle jag ha köpt overall. Då vet du i alla fall att det inte blir för kallt om hon sitter i sjal el. sele.
    Och skulle det bli varmt med overall och åkpåse så går det ju att ha påsen öppen...

• Rusty

Jag är lika förvirrad som du! Speciellt som man inte vet om hon kommer att gå och vilja rulla runt i snön eller inte. Tvådelat är ju bra för då kan man köra jacka/åkpåse, men hel overll är ju bättre för snörullning och är snabbare att ta på? Suck...

Nå, vi har köpt en fleeceoverall för sjalbärning och vagnåkning. Och en tvådelad bävernylonoverall så att hon kan ha bara jackan ibland. Bägge är köpta billigt, bara bäbisen hålls varm så kan bra kvalitet vänta tills man vet vad man skall ha och slitstarkt behövs ju ändå inte för såna små. Så tänkte vi.

• idiotblondinen

Jag har också undrat detta... Här i Skåne blir det inte så jättekallt alltid, o jag har ju åkpåse i vagnen så jag undrar om det inte blir för varmt? Men det är ju bra med overall ändå eftersom min pojke nog kommer lära sig gå under hösten här. Så jag kommer nog satsa på både overall och jacka. Tror dock att overallen kommer användas mest, faktiskt. Man behöver ju inte ha så tjockt med kläder under den om det inte är jättejättekallt. O det är bra om det inte kan komma in snö, regn eller vind nånstans. Som sagt, jag kommer nog köra på båda, men måste jag välja det ena eller det andra så blir det overall!

(PS. Jag har tyvärr ingen sjal, så den frågan kan jag inte ta ställning till :/ )

• elinina

jag har fått en overall (köpt i ullared) men ska även köpa en jacka. jacka är ju bra att ha om man ska åka bilen och så...blir det inte så fruktansvärt varmt åt honom...
    och overallen att ha när man åker vagnen

• Stora

Vi har alltid haft overall till Ella. Från första stund.Även då hon satt i vagnen. Åkpsåen kan man ju knäppa upp då det blir för varmt o kalla dagar så är det bra m både och. Är man 7-12 månader vill amn krypa och utforska och då behövs rejäla kläder att röra sig i.
    En jacka är bra som koplement när man tex åker till affären.
    Bär du i sele eller sjal så är overall det bästa! Köp en m löst foder så kan du reglera värmen bättre.

• Mammatilltretroll

Var thittar jag en sån overall som är bra att ha när hon kryper på marken?

Antar att en fleeceoverall från HM inte är att rekommendera?

• Prinzess

Jag har beställt en overall från H&M. Finns i röd, blå, rosa och ljusblå. Men fötter som går att ta bort. 198:- Helt okej pris. Känns så tråkigt att lägga för mycket på en overall som används så kort tid

• Jonnys fru

Overall för Elias del.

Svar på tråden Jacka eller overall till 7-12 mån bebis?