• hipezza

Ni som slutat med antidep.-gick ni ner i vikt då?

Har ätit zoloft (sertralin) och innan det Cipramil, av och till i 10år, men nu efter grymma utsättningssymtom lyckats sluta med dem.... Har även gått upp en hel del i vikt under dessa år. Undrar nu om man kan gå ner spontant i vikt när man slutar med antidep.medicin? Erfarenheter?

• Svar på tråden Ni som slutat med antidep.-gick ni ner i vikt då?
  • SoulBlazy

jag vill oxå veta de...

*puff puff*

• Anonym

Min man "rasade" i vikt när han slutatde med sina Mirtrazapin, 10-12 kg rakt ner utan att anstränga sig Nu äter jag den medicinen och har gått upp 12 kg Oroar mig för jag mår säre av det

• Anonym (jo)

Har ätit Seroxat för sex år sedan och när jag slutade gick jag ner. Har för ett år sedan ätit Efexor och jag gick inte upp lika mycket med de, men har gick även ner de kilona också.

• Anonym (kille)

Själv gick jag upp 20 kg med Zolfot. När jag väll förstod att det var Zoloften som var problemet så bytade jag till en annan. Jag gick ner 15 kg rakt av utan att kämpa för det så ett tips är att byta eller sluta med det.

• Anonym (efexor)

Jag har kämpat med övervikt i....för alltid. Gick ner från 117 till 65. Började med efexor och gick upp till 80. Nu har jag på egna intiativ o efter vidriga utsättninssymtom eller vad det heter, slutat. Vart utan en vecka nu o hoppas innerligt att de ska gå neråt nu!

• Anonym (efexor)
    Anonym (efexor) skrev 2009-07-03 14:06:23 följande:
    Jag har kämpat med övervikt i....för alltid. Gick ner från 117 till 65. Började med efexor och gick upp till 80. Nu har jag på egna intiativ o efter vidriga utsättninssymtom eller vad det heter, slutat. Vart utan en vecka nu o hoppas innerligt att de ska gå neråt nu!
    Hej igen...har nu rasat ner till 76.4. Heeelt övertygad a v att de är det de beror på!
  • Anonym

vad beror viktuppgången på? blir man hungrigare? nära anhörig har viktproblem och kan näst intill svälta sig för att gå ner. känns inte hälsosamt. kan det vara vatten som samlas i kroppen?

• Anonym (jo)
    Anonym skrev 2009-07-08 23:34:36 följande:
    vad beror viktuppgången på? blir man hungrigare? nära anhörig har viktproblem och kan näst intill svälta sig för att gå ner. känns inte hälsosamt. kan det vara vatten som samlas i kroppen?
    Jag tror det är en kombination av minskad ämnesomsättning och sug. Åtminstånde vart jag mer sugen och åt mer onyttigt. Har iof alltid kunnat stoppa i mig onyttigheter, därför tror jag att ämnesomsättningen också blir sämre.
  • Turvann

gick upp i vikt av tabbletterna, men gick inte ner tyvärr när jag slutade.

Svar på tråden Ni som slutat med antidep.-gick ni ner i vikt då?