Gråter spädbarn med tårar?
Kanske en jätteknasig fråga, men jag undrar som rubriken säger "Gråter spädbarn med tårar?"
Vår dotter är 4 veckor och har inte fällt en enda tår utan skriker bara när hon inte är nöjd, är det vanligt??
Kanske en jätteknasig fråga, men jag undrar som rubriken säger "Gråter spädbarn med tårar?"
Vår dotter är 4 veckor och har inte fällt en enda tår utan skriker bara när hon inte är nöjd, är det vanligt??
Min son grät inte med tårar förren han var flera månader... så det är normalt!
nej tårarna kommer senare, minns inte riktigt när tror det var vid 2 mån ca...
min son var vca 2 mån då tårarna kom
Min dotter är 5 månader och har ännu inte gråtit med tårar ännu.
Men jag vet en kompis son som är i samma ålder som min som har haft lite tårar vid några tillfällen.
Många barn har ett medfött stopp (membran) någonstans i tårkanalerna som gör att det inte kommer några tårar. Det brukar förvinna av sig själv, men i vissa fall kan operation vara nödvändigt.
Mina barn har gråtit med tårar från ett par månaders ålder.
Men räknar man då att ett spädbarn gråter när det skriker??
Vår bebis började gråta med tårar efter bara ett par veckor. Det kom tårar både då hon grät (ledset) och då hon skrek(argt)
det behöver ju inte vara att det gråter. Man lär sig rätt snabbt att höra skillnad på skriken. Om barnet är hungrigt, ledset eller bara vill ha kontakt.
Hur snabbt lär man sig då? För vår dotter är 4 veckor nu och jag har jättesvårt att tyda henne, tycker allt låter likadant.
Båda mina söner har gråtit med tårar från födseln.
Min son har gråtit med tårar sen han var ca 3 veckor vad ja minns,...
Dottern började gråta med tårar vid ca 5 veckors ålder. Bara blött i ögonvrån inte rullande tårar. När hon blir ledsen får hon surläpp och oftast tårar och när hon är arg - ingen surläpp bara ilsket skrik:)
Min tjej grät med tårar redan på BB...det är nog väldigt individuellt.
Det kom inte tårar förrän dottern var ca 7 månader.