• CaCC

Gråter spädbarn med tårar?

Kanske en jätteknasig fråga, men jag undrar som rubriken säger "Gråter spädbarn med tårar?"
    Vår dotter är 4 veckor och har inte fällt en enda tår utan skriker bara när hon inte är nöjd, är det vanligt??

• Svar på tråden Gråter spädbarn med tårar?
  • Slöjan

Min son grät inte med tårar förren han var flera månader... så det är normalt!

• flingan79

nej tårarna kommer senare, minns inte riktigt när tror det var vid 2 mån ca...

• Svanflikkan85

min son var vca 2 mån då tårarna kom

• Cacaoo

Min dotter är 5 månader och har ännu inte gråtit med tårar ännu.

Men jag vet en kompis son som är i samma ålder som min som har haft lite tårar vid några tillfällen.

• Joje

Många barn har ett medfött stopp (membran) någonstans i tårkanalerna som gör att det inte kommer några tårar. Det brukar förvinna av sig själv, men i vissa fall kan operation vara nödvändigt.

Mina barn har gråtit med tårar från ett par månaders ålder.

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
  • CaCC

Men räknar man då att ett spädbarn gråter när det skriker??

• Glass

Vår bebis började gråta med tårar efter bara ett par veckor. Det kom tårar både då hon grät (ledset) och då hon skrek(argt)

Jag kan stava, jag är bara väldigt slarvig...
  • AishaYasmine

det behöver ju inte vara att det gråter. Man lär sig rätt snabbt att höra skillnad på skriken. Om barnet är hungrigt, ledset eller bara vill ha kontakt.

• CaCC

Hur snabbt lär man sig då? För vår dotter är 4 veckor nu och jag har jättesvårt att tyda henne, tycker allt låter likadant.

AishaYasmine skrev 2009-07-03 09:14:33 följande:
    det behöver ju inte vara att det gråter. Man lär sig rätt snabbt att höra skillnad på skriken. Om barnet är hungrigt, ledset eller bara vill ha kontakt.
  • Glass
    CaCC skrev 2009-07-03 09:21:37 följande:
    Hur snabbt lär man sig då? För vår dotter är 4 veckor nu och jag har jättesvårt att tyda henne, tycker allt låter likadant.
    Det är säkert olika hur snabbt man lär sig det.
    Testa mat, blöja och närhet, det är bara att testa sig igenom checklistan. Nu kan det vara värme och övertrötthet också.

bebisar gråter inte för att vara jobbiga ellerför att "få som de vill", så tsta det vanliga och tillfredsställ behoven.
    Jag kan stava, jag är bara väldigt slarvig...
  • Elbet

Dottern började gråta med tårar vid ca 5 veckors ålder. Bara blött i ögonvrån inte rullande tårar. När hon blir ledsen får hon surläpp och oftast tårar och när hon är arg - ingen surläpp bara ilsket skrik:)

• paloma84

Det kom inte tårar förrän dottern var ca 7 månader.

Svar på tråden Gråter spädbarn med tårar?