Du måste logga in för att svara i en tråd.

• maginari

Tajta byxor...

Använder fortfarande tajta jeans, fastän det spänner rätt rejält runt magen.
    När jag tar av mej byxorna på kvällen så har jag ett sånt där "streck" (som när man har haft snoddar runt handleden och klämmts åt).
    Pojken blev orolig och tycker att jag bara skall använda mysbyxor... vadå, tror han att barnet ska födas med ett veck i pannan eller?! *S*
    När införskaffade ni era första mammabyxor ?

/ Clara vecka 10+4.

• Svar på tråden Tajta byxor...
  • Grodan85

JAg är i v.17 har inte skaffat mamma byxor ännu men jag går om kring med mysbyxor får så ont i magen av annat, och för att jag har hört av andra att man ska absolut inte använda kläder som klämmer åt magen, men varför kan jag tyvär inte svara på.
    Lycka till

• Netta74

I v. 14 hade jag så lov att byta till mamma byxor eller byxor med gummiband i midjan.

• ludicrous

Det är ju inte skönt att ha så hårt spända byxor!
    Lindex har faktist tiktigt snygga mammajeans ibland!

• Dalwhinnie

Nä, inte alls skönt med tajta byxor... slutade använda mina jeans tidigt i grav. kan dock ha en del av mina vanliga byxor än (i v.24) men med säkerthetsnål i midjan

Och faktum är att barnmorskan som gjorde UL på mig, sa att barnet känner av om man har tajta byxor på sig och kan protestera mot det. Så det känns bra att de sitter lösare för den sakens skull också!!

• smz

Jag hade mina vanliga jeans under hela min graviditet dock med en hårsnodd som höll ihop dem, men då måste man ha något längre på sig (alltså upptill , gylfen åker lätt ner).

• Sandris82

Min mage fick en rundning rätt fort så det spännde över magen, men jag hade mina vanliga jeans så länge det gick, emn uppknäppta (översta) och med ett skärp över så att det inte syntes att de var öppna... ett tips!

• Palmolive

Ett tips... sök på internet efter bellybelt.. Det bästa jag någonsin provat, du kan ha alla dina trånga byxor under förutsättning att du har en knapp i dom att fästa resåren i ...
    Kostar ca 200 och är värt varenda krona!!!

• LillaMalin

Jag köpte mina första mamma-jeans i vecka 10 typ. Innan dess fick jag ha mina jeans uppknäppta och en lång tröja över.
    Hade bara mjukisbyxor hemma. Men när man skulle ut var det skönt med lite "finare" byxor ibland

• AnnaGBG

Jag tvingar mig i mina jeans så länge som möjligt! Är i v 14 m barn nr 2 och kan egentligen inte alls ha dem.... Men mamma jeans...med resår upp till armhålorna!? *buhuuuuu*

Förra graviditeten hade jag vanliga jeans ( med vääldigt låg midja ) hela tiden.

• majmia

Ja köp belly belt...KANON!!!!

Svar på tråden Tajta byxor...