• maginari

Tajta byxor...

Använder fortfarande tajta jeans, fastän det spänner rätt rejält runt magen.
    När jag tar av mej byxorna på kvällen så har jag ett sånt där "streck" (som när man har haft snoddar runt handleden och klämmts åt).
    Pojken blev orolig och tycker att jag bara skall använda mysbyxor... vadå, tror han att barnet ska födas med ett veck i pannan eller?! *S*
    När införskaffade ni era första mammabyxor ?

/ Clara vecka 10+4.

• Svar på tråden Tajta byxor...
  • Lalalong

Ska ut och shoppa i morgon efter byxor... Är i vecka 10 i morgon. Tyvärr kan jag inte handla mammakläder eftersom dessa inte finns i min storlek så det får bli vanliga typ bomullsbyxor i större storlekar än vad jag vanligtvis har. Jeans tror jag inte jag kommer att leta efter.... det är ju bara runt magen jag blir större, snyggt med jeans som hänger som säckar över låren och häcken.... Inte! Men på bomullsbyxor tycker jag inte det gör lika mycket. Kruxet är väl i såfall att de kommer att vara för långa men det får jag leva med.

Kommer väl iofs i mina byxor fortfarande, men det är precis det och _inte_ bekvämt. Eftersom jag pluggar blir det också att man mest sitter ner hela dagarn och då är det inte roligt med jeans som klämmer åt!!

• Diamond

hej hej.... har en del av mina jeans fortfarande , de låga....!!!
    visst e de lite i tajtaste laget nu... e i v 32. men så känns det så onödigt att köpa nya mammabyxor nu när det bara e 8 veckor kvar. Dilemma.... :)

• Vi 5

jag är rätt smal över rumpa och lårt och trodde precis som lalalong att det skulle vara svårt att hitta något som var större runt magen men satt kroppsnära över rumpa och lår. Nu är jag bara i v 8 så det är lite väl tidigt att köpa något (fast jag kan bara använda ett enda par byxor alla andra klämmer för hårt i magen), men jag tänkte att jag skulle kolla lite redan nu. Kikade in på Lindex igår och provade mammabyxor och hittade faktiskt både jeans och manchesterbyxor i storlek 34 som satt jättebra runt rumpa och lår, var inte alls pösigt.

• Underbarson

Jag är i v13 och för två veckor sen räknade jag hur många par byxor inklusive jeans jag äger. Av 30 par byxor så kan jag endast ha 2 par och dom har inga knappar eller blixtlås. Var tvungen att köpa ett par snickare byxor i jeans på H&M. Dom vanliga mamma byxorna är för stora än så nu har jag 3 par byxor...jäkligt surt...men men...kan inte använda vanliga jeans och ha knappen uppknäppt för pga mindre höfter än många andra så kasar byxorna ner...
    Vad gör man??

• Chiba

Rutanrutan.

Visst e det jobbigt, har typ 20 par byxor och nu har jag typ 2 jag kan använda.. E tungt för oss klädfreaks.. ;)

• Underbarson

Chiba: Det är skitjobbigt speciellt när man inte har mkt pengar för tillfället att inhandla 3-4 par nya byxor. Jag ska experimentera nån dag med resår. Har inhandlat brett resår som jag ska sy fast på sidorna på några byxor efter ha klippt upp dom 1,5 dm. Har någon annan testat detta?
    Jag vägde mig igår och har ökat ytterligare 2,3kg på bara två veckor så nu har jag gått upp 8 jäkla kg och är bara i v13..inte ens halva grav gången...känner mig irriterad och lite arg. Pga diabetes äter jag väldigt lite av socker - rent socker, socker i produkter, vetemjöl, mjölksocker, fruktsocker. Visserligen äter jag 3 fulla måltider samt ett antal mellanmål som jag har blivit tillsagd...fy för...INTE KUL ALLS....
    BM har sagt att det är normalt att gå upp 10-15kg under en grav...alltså har jag bara 7kg mer att gå upp men tror jag blir en jätte...

• meilita

Under v 13 insåg jag att detta går icket!! Jag hade ingen marginal på mina "vanliga" byxor så jag har besökt Lindex mamma avdelning och lever numera ett bekvämare liv. Min viktökning har fokuserat sig runt naveln så älsklingsjeansen får packas bort. Annars finns det så mycket fina och bekväma kjolar om man gillar det!!!

• Chiba

Äh passa ¨på du rutanrutan att äta.. Det gör jag.. ;)
    Enda gången man får äta som en gris utan att behöva förklara sig..
    Jag vet,kläder e ett helt företag.. Att det inte finns mer mammakläder e ju skamligt, dom på nätet tycker jag e rätt dyra..

• Underbarson

Visst är dom dyra på nätet samt där är det ännu svårare och veta om det passar än. Har annars inte haft problem att handla kläder över nätet då och då. Sen vill man inte inhandla för mkt för det är en kort period man ska ha dom...synd vi blivande mammor inte får jämka grav kläderna...

• LovleyMamma

Har typ 2 par byxor som jag kan gå ut i och ett par "hemmabyxor".
    Inge vidare kul, men har ingen lust att köpa nya kläder nu när det bara är 23 dagar kvar.
    Men har kunnat ha ganska många av mina vanliga byxor, till mitten av grav kanske.
    Linnen fick man ju bara strunta i, mina linnen går till halva magen bara så det var bara att skrota dom ganska fort!

• Underbarson

Därför är det ju att föredra päls..dvs om vi var djur (hmm, det är vi ju visserligen) så hade pälsen bara tänjts ut eller om Eva i Paradiet inte åt jäkla äpplet så hade dom aldrig upptäckt att dom var nakna...

• Lalalong

Vi3
    Skönt att du hittade något!!!! Problemet för mig är ju att jag inte kan handla mammakläder, som de bara gjort större i magen och inte överallt annars. Dessa kläder finns nämligen inte i min fina storlek. Tjockisar ska tydligen inte ha kläder på kroppen när de är gravida *grrr*. Så nu får jag handla stora "vanliga" kläder och då gör de ju dem större överallt lixom

• Underbarson

Är det inga som är duktiga på att sy om gamla kläder som kan ge lite tips??

• Vi 5

Aha, lalalong, jag trodde du hade samma "problem" som jag. Vad konstigt att de inte gör mammabyxor som är vidare överallt, det var så jag trodde att det var med mammabyxor, men där hade jag alltså helt fel. Hoppas du hittar någon modell som har bättre storlekar för dig!

• minitrollet

jahapp, ja jag lär nog också få köpa mamma-byxor
    snart. är " bara" i vecka 9 och har inte gått upp nåt, men magen
    är ändå större och byxorna rätt tajta nu.
    så va fasen! :--D det är bara att handla mamma kläder när det behövs!
    oavsett om man är i vecka 7 eller 20.
    KRAMIS!

• Minna1982

Jag är också i stort behov av nya byxor (v15), men tydligen är jag felbyggd som vanligt :-/ var på H&M igår och tänkte att det var bra pris på byxor där och så, men tydligen ska man ha platt stjärt, inga höfter och korta ben för att de byxorna ska passa. Men de hade ett par jättefina "gubbyxor" om de finns nån som de passar!

PoP´s mammabyxor är jättebra i passformen, men tyvärr lite dyra... Vart finns det snygga kjolar? Kan man kanske köpa vanliga o sy på en mudd? Det kan ju bli spännande med tanke på att jag fick IG i syslöjd... haha...

Svar på tråden Tajta byxor...