• Annah B

huvudvärk o ont i ögonen...

har en fyra åring som klagar på ont i huvudet o ont i ögonen...

hon var ute i värmen o solen igår o lekte, men då salkade hon ig i vatten....
    idag har hon varit ute i regnet men ändå har hon ont o nu sover hon vilket hon inte gjort på dagid under två år...

är detta pga solen tror ni eller bör jag kolla upp det?? hon är varm trots att hon e inne i en sval lägenhet...

• Svar på tråden huvudvärk o ont i ögonen...
  • murranmutt

Jag tycker det låter som migrän.. men det kan ju vara solen och värmen också..

• Vhilma och Victor

Låter som att hon kanske behöver glasögon? Eller så är det värmen, oväder mm... Finns mkt det kan bero på. Dricker hon bra med vatten? Annars kolla upp synen.

• Vhilma och Victor
    murranmutt skrev 2009-07-03 12:52:55 följande:
    Jag tycker det låter som migrän.. men det kan ju vara solen och värmen också..
    Har för mig att man blir ljuskänslig av migrän, men jag kanske har fel..
  • Nemiia

Ville först bara fråga hur gammal hon är?
    Det är klart att det är lättare att få ont i huvudet om det är varmt, drack hon tillräckligt? Hon har inte problem med synen då? Det brukar ju börja med huvudvärk och ont i ögonen pga. överansträngning?

• murranmutt

Vhilma och Victor skrev 2009-07-03 12:53:36 följande:

Har för mig att man blir ljuskänslig av migrän, men jag kanske har fel..
    Jo man blir ljuskänslig.. hmm..
  • Annah B

hon e fyra... ja jag tycker hon dricker ok.

alltså hon har ju enligt fyra års kontrollen ev ha sämre syn än man ska... men att det kommer NU, bara sådär?

• Vhilma och Victor

Ja det kommer smygandes det där med synen. Bättre att kanske gå till en optiker för att kolla upp det riktigt.

• Annah B

hmmm... men det var bättre imorse när hon vaknade.... fast då hade hon ju visserligen haft ögonen stängda hela natten.. =) ja jag borde kanske kolla upp synen.... kan man gå till en vanlig optiker?

• Vhilma och Victor

Det tror jag nog att man kan göra.. Bättre att ta tag i det i tid så det inte blir värre. Lycka Till!

• Vhilma och Victor

Märker du om hon går in i saker och kisar eller spiller mkt? Tex kisar när hon ser på tv..

• K med lilla E

Har du kollat om hon har feber. Tycket det låter som att antingen har hon varit i solen för mycket eller också är hon sjuk. Min dotter får ont i huvudet och i ögonen när hon är sjuk.

• tingi

barn under åtta år måste gå till en ögonläkare för att kolla synen, alltså inte vanlig optiker.

• Annah B

K med lilla E skrev 2009-07-03 13:54:01 följande:

Har du kollat om hon har feber. Tycket det låter som att antingen har hon varit i solen för mycket eller också är hon sjuk. Min dotter får ont i huvudet och i ögonen när hon är sjuk.
    lutar faktiskt åt att det är solen som orsakat detta.....
  • Nemiia

Jag kom att tänka på att det också kan vara bihålorna. Jag har problem med dessa och då får jag jätte ont i huvudet samt ögonen.

• Annah B
    Nemiia skrev 2009-07-04 11:21:50 följande:
    Jag kom att tänka på att det också kan vara bihålorna. Jag har problem med dessa och då får jag jätte ont i huvudet samt ögonen.
    enligt läkaren så har små barn nästan inga bihålor så dom kan inte få inflammation där....
Svar på tråden huvudvärk o ont i ögonen...