Varför inte baka en krontårta? Eller en massa små kronkakor. Lätt att göra med smördeg och så doppa dem i rosa strösocker. Finns säkert formar att köpa på tex formina.se. Såg just att de inte hade kronor, men slott och prinsessor. Bara stansa ut och vände dem i färgat strösocker. Kommer bli läcker! Och just att kunna servera ett kakberg är en hit!! Gjorde massor med de minsta hjärtana med rosa socker till dotterns välkomstfest.
Annars skulle jag nog "kräkas" glitter på det mesta jag kom åt (som är hyfsat lätt att städa sedan). Sätt upp ett slott någonstans, antingen som ett tält eller som en väggdekoration. Pynta dricksglasen med glitter.
Ja, detta var bara några spontana idéer, men krontårta skulle jag absolut satsa på. Inget svårt. Baka 3 rulltårtor (som botten), lägg ihop med valfri fyllning (rekommenderar kesella med jordgubb/lime och extra jordgubbar på en lagret för det är syrligt och gott!), skär ut kronan på fri hand, vispa grädde och färga rosa och bred över. Dekorera med glitter och pärlor. Superenkelt!!
Lycka till!! Lägg gärna in bilder sedan!